Gå til innhold

Vask av saueskinnspose??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en pose kjøpt på reflex for fem år siden, den er i stoff utenpå.

Vaskeriet skulle ha 330 kr for rens, men vurderer om eg skal vaske den i maskin på ull program...

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:=)

Jeg har vasket min pose på ullprgram med milo.(Den er fra babyshop) Er det sånn pose med glidelås, som du kan ta av toppen på?

Jeg har det, og vasket bunnen og toppen hver for seg. (ellers kan det bli litt trangt i vaskemaskinen).

Skrevet

Den er med glidelås, korthåret men den kan ikke deles i to. tror den skal passe fint i vaskemaskinen. Den er slik at den kan åpnes helt slik at den blir " flat" til å ligg å rulle på hvis du skjønner.

Har et skinn utenom som jeg har brukt i sengen til førstemann, det står at det tåler 30 grader ullprogram på. ser liksom ikke forskjellen på de to? tror jeg tar sjangsen :)

Skrevet

Det går sikkert kjempefint:=)

Alle jeg kjenner som har tilsvarende poser har puttet de i vaskemaskinen.

Skrevet

Nice :) Da blir det vask av skinn i helgen :) Begynner å få hastverk nå, 50 dager igjen :) Hihiiii..

Nå begynner jeg å bygge rede igjen merker eg...

Skrevet

Jeg vasket min gamle skinnpose på ullprogram her om dagen- og den ble ødelagt dessverre:/ Kan fortsatt brukes, men posen ble helt stiv, på undersiden av skinnet.

Skrevet

Jeg har levert min på rens hver gang, kjipt å ta sjansen på at den skal bli ødelagt!

Det koster ikke SÅÅÅ mye som en ny pose iallefall!

Skrevet

viss den er gammel så ikke vask den i maskin!!!! lever den på renseri!!

Skrevet

den er bare 4 år gammel. Renseriet spurte om den var gml, for det virket ikke som de tok imot gamle poser uansett. hadde noe med søm og gjøre.siktet til de i fløyel som var så populær for 30 år siden...

Har vasket skinnet som skal ligge i sengen, det gikk helt fint. Men det sto det vaskelapp på....

Utsiden på denne er nylon tror jeg, den er ganske myk, som en sovepose.....

Skrevet

Rens, uten tvil, med midre du kan ta ut fôret og vaske det for seg.. men jeg hadde aldri puttet min i vaskemaskin.. hør heller med at annet renseri, det er verdt det ;)

Skrevet

Jeg ødela min gamle skinnpose (sånn fra 70 tallet med fløyel utenpå) ved å vakse den i maskinen, men tror heller ikke den hadde tålt en tur på renseriet, for å si det slik. Hele skinnet gikk i oppløsning, så den var nok ganske så ødelagt i utgangspunktet, etter flere års bruk. Ble veldig lei meg;(( Ville uansett levert nye poser til renseri, da jeg vil anta at de har en mer skånsom rensemetode!

Skrevet

Nå er det gjort, jeg puttet den i maskinen og..........det gikk fint!! :) Er nesten tørr igjen og ren og klar til snuppa kommer :)

Skrevet

Så utrolig bra:=)

Kjente jeg fikk litt noia når jeg skrev at det sikkert går kjempefint. Også skriver mange andre at de har fått sin ødelagt. Vil nødig bidra til at noen gjør noe som man angrer på.

Det koster jo litt for en sånn pose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...