Hurra <3 Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Har tatt flaske fra 14 dager gammel. Sluttet plutselig. Vil ikke ha den, gnager liksom bare på flaskesmokken. Kan det være pga han begynner å få tenner? Noen som har vært borti dette (at baby som har tatt flaske i flere mnd plutselig slutter) og som har noen tips for hvordan jeg skal få han til å ta den igjen?
♥maxen min♥ Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Ja, kjenner til det, 2mann som er 4 mnd tok flaske helt fra begynnelsen, men vil ikke ha nå lenger. Ganske slitsomt fordi jeg ikke har nok melk, så han spiser 4-5 ganger om natt. Har begynt med tynn grøt, får 2ganger om dagen, men sover ikke bedre om natten allikevel. Ikke de største tipsene fra meg, men har du prøvd maltekstrakt? Da blir melken litt søtere. Ei venninne prøvde med hmelk, snakket m hs først da, og det hjalp litt! Lykke til!
EgG Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Ja, der har jeg vært med snuppa mi. Fikk panikk for å si det mildt... Men merkelig nok løste det også seg. (litt ironi her...) Snuppa mi var omtrent 1mnd eldre og spiste på det tidspunktet grøt, fruktmos og banan i tillegg, så jeg måtte bare akseptere at hun ikke ville ha flaske en periode og gi henne annet. Hun tok litt melk, men ikke i nærheten den mengden hun brukte. 2 uker senere dukket første tannen opp. :-) Jeg ville fortsette å tilby, men ikke presse. Vil ikke barnet ha så gi noe annen. Han er gammel nok til å få litt grøt, fruktmos ol. Kanskje litt grønnsaksmos også. Jeg gjetter på tenner iallefall. :-) Lykke til.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 melkelei? Gutten min sluttet også plutselig å ta flasken på den tiden der. Men da han ikke fikk melk ved siden av grøten(bare vann), ble han melketørst igjen:) Prøv å ikke gi han så mye et par dager, heller gi noe annet. Så kanskje han får smaken på melk igjen.
Hurra <3 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg ammer han, og han blir hysterisk hvis ikke han får melk... Vann vil han ikke ha, bare spytter det ut igjen.. Har begynt med litt grøt, fruktmos og frukt, men han vil fremdeles ha melk av meg like ofte, men føler han drikker litt mindre hver gang enn tidligere.. Da han våknet sent i går kveld, klarte jeg faktisk lure i han 20 ml med flasken, men så var det som om han våknet ordentlig og kom på at han ikke ville ha melken på dette viset Takk for tipset om maltestrakt, det skal jeg prøve! Han har grått en del i kveld, har tydelig vondt en eller annen plass, så vi får se om ikke det er tennene som begynner å komme fram..
Hurra <3 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg ammer han, og han blir hysterisk hvis ikke han får melk... Vann vil han ikke ha, bare spytter det ut igjen.. Har begynt med litt grøt, fruktmos og frukt, men han vil fremdeles ha melk av meg like ofte, men føler han drikker litt mindre hver gang enn tidligere.. Da han våknet sent i går kveld, klarte jeg faktisk lure i han 20 ml med flasken, men så var det som om han våknet ordentlig og kom på at han ikke ville ha melken på dette viset Takk for tipset om maltestrakt, det skal jeg prøve! Han har grått en del i kveld, har tydelig vondt en eller annen plass, så vi får se om ikke det er tennene som begynner å komme fram..
Hurra <3 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg ammer han, og han blir hysterisk hvis ikke han får melk... Så han er nok ikke melkelei..Vann vil han ikke ha, bare spytter det ut igjen.. Har begynt med litt grøt, fruktmos og frukt, men han vil fremdeles ha melk av meg like ofte, men føler han drikker litt mindre hver gang enn tidligere.. Da han våknet sent i går kveld, klarte jeg faktisk lure i han 20 ml med flasken, men så var det som om han våknet ordentlig og kom på at han ikke ville ha melken på dette viset Takk for tipset om maltestrakt, det skal jeg prøve! Han har grått en del i kveld, har tydelig vondt en eller annen plass, så vi får se om ikke det er tennene som begynner å komme fram..
Hurra <3 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2010 Oj, her kom visst svaret tre ganger, beklager! Takk for svar forresten! EgG, etter tennene var kommet fram, tok hun flaske igjen da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå