Gå til innhold

noen som kan svare ang. sv.skapskløe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 2-3 dagene har jeg klødd en del på armene, magen og litt opp med nakken/halsen... Er dette sv.skapskløe??

Noe spesielt jeg burde gjøre?

Las noe om att d kunne være tegn på noe levergreier...

men er ikke dette en helt vanlig sv.skapsplage?

skal til jordmor tirsdag som kommer, så tenkte å nevne det da... :)

jeg er 37+4 på vei.... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typiske tegn på svangerskapskløe er kløe på føtter og hender.

Ta det opp med jordmor du. Du kan ta blodprøver for å få sjekket lever og galleverdier som kan si om det er svangerskapskløe eller ikke.

Bedre å sjekke en gang for mye!

Skrevet

Jeg har svangerskapskløe.

Klør mest på armene og magen. Får også noen prikker på armene.

du har nok svangerskaps kløe, men du kan ta tester hos legen for å finne ut om det er den "farlige" typen. Altså om du har forhøyet lever verdier..

Skrevet

jeg har slitet med sv.kløe i noen uker nå.. har tatt bl.pr hver uke i 3 uker.. pga lett forhøyet gallesyre.. gallesyren skal ligge på under 6... min var på mellom 8-14... legen mente at det ikke skulle gjøres noe med før de var over 30-40...

tok dette opp med JM i forrige uke.. hun sa at hvis jeg var veldig plaget med kløen så skulle de sette meg i gang 1-2 uker før termin.. så vi får se hvordan det utvikle seg..

ellers har selve lever verdiene mine være normale.. fått phenergan av legen på sykehuset som virker utmerket.. det er ikke skadelig for den lille i magen.. du slipper å klø deg gjennom natten og får en god nattesøvn...

Skrevet

Jeg er 40+4 og de siste dagene har jeg klødd helt sinnsykt på leggene :S Får nevne det for jordmor på mandag, det er skikkelig irriterende haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...