S+C - KS 27.05.11 Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Får dere henvisning fra lege, eller må dere betale for det? Jeg var hos legen i går pga blødninger var da 4+4, testa positivt fire dager før IKM og IKM dagen begynte jeg å blø. Har blødd en del, men likevel mener legen at å gi meg noen tidlig ul type uke 6-7 ikke har noe hensikt, for man ser så lite. Han sa han villle henvise meg til ul, men at det ikke hadde noen hensikt før uke 10-12. Men jeg ser jo at mange av dere har vært enda tidligere. Enn så lenge skal jeg ta blodprøver for å sjekke mengden hcg i blodet, at det ikke synker, og satse på at det ikke blir flere blødninger. Men jeg vil jo på ul også... lenge å vente til uke 12 når man er bekymret grunnet blødninger
aprilprinsesse2011 Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Pga 1 ex.u. og 1 MA har eg fått tidlig UL. Var jordmor som sendte inn henvisning for meg. Da eg hadde MA, sa legen at neste gang eg ble gravid, skulle eg få tidlig UL, som en del av oppfølginga. Skulle da få den i uke 7. Noe før d var ikke vits. Fikk time til UL når eg var 8+3, og fikk da se et lite nurk på 2,2 cm og et bankende hjerte. Var så deilig å få høre hjertelyden. Da eg hadde ex.u. var eg ca 5-6 uker på vei trodde de. Og da hadde legene problemer med å se om d var noe i egglederen min. De fant til slutt noe de trodde kunne være et foster, noe d oxo var. De prøvde å vise meg, men eg hadde store problemer med å se noe. Er nå 10 uker i morgen, og skal snart til min andre time hos jordmor. Vist du ikke kommer gjennom med legen din, kan du kanskje høre med jordmor? Eller legevakta?
Maibarn2011 Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg bestilte selv privat, men det er i grunn bare for å se om det virkelig er noe der Det har liksom ikke gått heelt opp for meg, hehe Så jeg skal på mandag! Lykke til, til deg iallefall Selv om det ikke er noe farlig, så er det nok litt greit å få sjekka det, for din egen del, så du slipper å være bekymret
Gjest Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 jeg ble henvist til ul i første sv.skap grunnet mistanke om ex.u, det var vel i uke 7-8 ca. Da så man tydelig en liten "klump" med bankende hjerte. Denne gangen dro jeg privat i uke 9, bare fordi jeg hadde lyst. Da så vi et bittelite menneske med armer og ben, på ca. 2,5 cm, det rørte på seg, og vi så at hjertet slo.. Så det er absolutt noe å se der før uke 10. Tidligere enn uke 6 kan det kanskje være vanskelig å se noe..
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg føler meg godt fulgt opp av legen min, for all del, var bare at jeg hadde håpet på en ul som var litt tidligere enn det han forespeilet meg. Og når jeg får ul i uke 10-12 så bruker jeg hvertfall ikke 1000 spenn på en privat klinikk. Prøvde meg hos en gynekolog her i byen som gir ul på hver kontroll og som ikke er så dyr, men der var så lang ventetid at jeg ikke kommer inn før jeg er rundt 12 uker likevel.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Min fastlege tar UL innvendig selv. SÅ da jeg fikk kraftige magesmerter men ingen blødn i uke 7 sjekka han det neste dag for å se om det var liv så jeg slapp å gå å tenke på det. Ble da oppdaget en abcess som han vil sjekke om vokser så skal til ny UL nå til uka når jeg er 10 uker på vei. Var veldig greit å få se at hjertet banket og at alt annet så normalt ut da jeg var der sist. Må være slitsomt å gå med den usikkerheten i ukesvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå