Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk konstantert PCOS for 3 år siden (cyster på eggstokkene, uønsket hårvekst og sjelden mensen). Normalvektig med BMI ca 20 hele tiden.

Fikk pergo, og fikk eggløsning dag 14 av 50 mg. Spiren satt på 2.runde, og jeg har nå ett barn.

Nå er det 15 mnd siden fødselen. Kun hatt 1 menstruasjon av meg selv, etter 10 mnd. Vært hos gyn igjen, som har konstantert at jeg fortsatt har pcos. Fortsatt slank, BMI 20. Fikk pergo på nytt, men har tatt både enkel og nå dobbel kur, uten å finne eggløsning (er på dag 19 nå).

Håper noen kan svare på ett eller flere av følgende spørsmål:

1) Er det andre som har opplevd at pergo har "sluttet å virke", etter å ha virket tidligere?

2) Noen som har opplevd at EL ikke har kommet samme dag i alle pergorundene?

3) Noen slanke PCOSere som har fått metformin? Alene eller sammen med pergo? Hvor lang tid før det "virket"?

4) Noen som har fått eggløsningssprøyte i tillegg til pergo? Hvor mange kurer hadde dere prøvd da?

5) Anbefalinger om gynekolog i Bergen som har peiling på PCOS?

Håper noen kan svare på noe av dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er også PCOSer og tenkte jeg skulle svare deg litt jeg...

1. Jeg har aldri fått noen virkning av Pergo, og har tatt både enkle, doble og triple.

2. Ja, har jo aldri fått eggløsning dessverre...

3. Har også fått Metformin. Er på en høyere dose nå enn først. Virker bedre nå og er cystefri :)

4. Har ikke prøvd eggløsningssprøyte..

5. De har utrolig flinke gynekologer på Volvat i Bergen (ute ved Lagunen). Koster litt mer enn vanlig men man får så mye hjelp og forklaringer av dem.. Jeg går der og fikk hjelp med en gang når jeg søkte i 2008.

Håper dette var til litt hjelp i alle fall...

Skrevet

Takk for svar.

Hva koster det pr konsultasjon hos volvat?

Lykke til med metformin.

Gjest ♥h_ønsker baby♥2pp med pergo
Skrevet

hos Volvat koster det rundt 1200. Men kan bli mer hvis man tar forskjellige tester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...