Rosa J10 Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Datteren min er 5 mnd og spiser to grøtmåltider på dagtid. Hun sover lenger og lenger av seg selv på natten. Jeg lurer på om jeg skal begynne å avvenne ammingen om natten? Eller skal jeg vente til det evt går over av seg selv...? )
stearin Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Det at hun våkner og vil ha mat om natten synes jeg ikke er noe å avvenne, for hun har tydeligvis behov for nattmat enda:) Hun kommer nok til å slutte med det snart. Min datter er snart 5 mnd og våkner fortsatt om natten, men hun sover lenger og lenger:)
Rosa J10 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2010 Da får jeg beholde tålmodigheten litt til Gir du mye fast føde på dagtid? Leste et sted at om de får i seg to måltider på dagtid, trenger de egentlig ikke nattmat lenger.. Dermed ble jeg litt i tvil!
ak... Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 jeg hadde forsøkt å avvenne, bare se hvordan det går. unngå kosing, kun pupp og rett tilbake i senga. hvis det er sånn du gjør det nå, kan du prøve å ta h*n opp og roe ned, syng en liten sang og legge ned igjen. jeg gjorde dette da mini var 3mnd, tok 3-4 netter med 5min bæ bæ lille lam så sov hun hele natten. deilig for meg!
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg avvente når jenta mi var 5 mnd, da spiste hun 2 grøtmåltider + middag...Men da hadde hun lenge ikke hatt særlig behov for å spise om natta, for når hun våkna og jeg la henne til, så spiste hun bare 2-3 slurker, for så å bare ligge å kose seg..Brukte 2 netter, så skjønte hun at det ikke ble kos om natta..La inn ekstra kosetid på ettermiddag/kveld da..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. oktober 2010 #6 Skrevet 2. oktober 2010 De sier at man ikke skal begynne med aktiv nattavvenning før barnet er oppe i 4 måltider fast føde om dagen, så jeg ville ventet og heller sett om hun avvenner seg selv etterhvert. Det er ihvertfall helt normalt at babyer på den alderen våkner for mat om natta, og hvis hun drikker skikkelig når hun våkner, trenger hun d tydeligvis også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå