MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 noen med erfaringer rundt dette? Min gutt er bare 9 dager og sliter veldig med å sove om nettene.. ser at den baby olja vi har, står det relaxing på.. kanskje det hjelper?
Rosa J10 Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Veit ikke om det er noe forskning om dette, men datteren min blir hvertfall veldig søvnig av å bade Vi bader hver kveld!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2010 tenker jeg prøver på det i kveld .) verdt et forsøk
Nynte Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Prøv det du! Her i gården har faktisk bading på kvelden gjort han for trøtt at han nesten har blitt overtrøtt før vi får han i seng.. Men vi prøver uansett bading et par ganger i uka på kvelden. Men du merker jo også fort om han blir mer oppjaget av det også, da burde man kanskje bade på dagen isteden. Vi bader på kvelden da der er praktisk med tanke på å få vasket av grøtsølet i alle kriker og kroker...
mammaløve Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Tror det varierer veldig fra baby til baby. Her i gården har småen blitt spinnvill av bading fra første stund. Vi tar badingen på morgenkvisten i stedenfor. Blir en flott og latterfylt start på dagen. Om småen din bare er 9 dager kommer du nok kanskje til å oppleve mye rart i forhold til nattesøvn framover. Min var igjennom perioder med nattevåk, og noen netter der han sov mer eller mindre natten igjennom. Først nå ved to måneder han har begynt å få et noenlunde forutsigbart søvnmønster. Foreslår at du forsøker å la småen styre det hele selv, og forsøker å stresse minst mulig omkring det. Og følg hans søvnrytme. Her ble det mange tårer og fortvilelse i begynnelsen fordi jeg trodde jeg var helt misslykket som mor fordi småen ikke sov når han skulle. Et annet råd er å pumpe deg på formiddag/natt og gi han på flaske/kopp i forkant av tiden du ønsker han skal gå til ro om kvelden. Jeg erfarte at jeg ofte ble veldig "tom" for melk mot kvelden, og at småen slet med å bli ordentlig mett og dermed ble veldig urolig på kvelden. Dersom jeg ga han en flaske med utpumpet melk sovner han og sover lengre og bedre. Bare husk å pumpe deg i forbindelse med kveldsmåltidet sånn at du holder produksjonen oppe. Mange råd, og ikke sikkert noe passer for dere, men et er universalt; bare husk på at alt går over og går seg til med tiden
EgG Skrevet 2. oktober 2010 #6 Skrevet 2. oktober 2010 Ikke alle babyer blir rolige av det. Og babyen din er så liten at det er helt normalt at han ikke sover helt rolig enda. Gi deg selv og han litt mer tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå