Gå til innhold

PLutselig har leggingen blitt et mareritt,hjelp!

Anbefalte innlegg

Mini er snart 5 mnd og leggingen for kvelden har egentlig gått greit den siste tiden, sovnet mellom 7-8.

Nå tar det flere timer.

Kaver, prumper,skriker osv...

Er mett.

Får MME litt tidligere på kvelden og pupp til slutt.

Litt grøt på dagen, prøvd to forskjellige.

Men kan det hende mini er skikkelig overtrøtt?

Prøver å lese signalene, noen ganger har det gått greit med legging kl 6 faktisk.

Men nå går det bare rett vest, og jeg trenger rååååd!

Bare skriker!

Gir malt også.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

barn har mange sånne faser. og 4-5mnd er en sånn fase.

der hvor søvnen og søvnmønstre slår litt krøll på seg igjen. akkurat når mor og far tror de har kontroll, liksom..

men altså; du nevner at han kanskje er overtrøtt! det er mye mulig!

Min minste var på den alderen helt ødelagt i sekstida. Så da var det jo bare å legge, da. Litt tidligere enn før.

Minsten har kanskje lært seg noen nye ting i det siste også? De blir alltid litt urolige når de er i sånne utviklingshopp. Og så nevner du at han promper.. hvor lenge er det siden du innførte grøt?

noen barn er mer følsomme enn andre. det å bytte mellom to grøtmerker, kan ha store konsekvenser for sånne små. Holder du deg til ett mme-merke? har du spist noe i det siste som du kanskje har holdt deg unna en stund, som han har fått i morsmelken?

Kanskje trenger han en liten endring av rutiner. Kanskje den måten dere har gjort leggingen på, ikke fungerer akkurat der han er i livet, akkurat nå? tenk etter, hva virker det som? du kjenner han jo best!

Min eldste ammet jeg i søvn til hun var nærmere 10 mnd. gikk så fort og greit, og var så lettvint. Men så plutselig snudde det, og hun ble forstyrret av den puppen, -og så ville hun bare holde meg i hånden i fem minutter før hun sovnet, i stedet.

Min yngste trengte lenge bare å legges rett ned i et mørkt og kjølig rom, og så sovnet han godt der, helt for seg selv. Men rundt 6 mnd, så snudde han, og sovnet veldig godt med pupp i munnen i stedet. Nå er han 13 mnd, og veksler mellom å sovne i fanget under kveldsammingen, eller i sengen mens jeg sitter ved siden av og leser litt for meg selv. litt ettersom hvor mange inntrykk han har hatt den dagen, og hvor mye uro som er i kroppen, -eller hvor mye kroppskontakt han har bruk for akkurat i dag.

du finner ut av det. men begynn med å prøve å holde deg til en type grøt, en type mme, -morsmelk om du kan, fordi det er mildere mot magen, -og legg litt tidligere. kanskje du kan begynne kveldsrutinen en hel time tidligere?

lykke til! det årnær'sæ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...