gulterkult Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Mini er snart 5 mnd og leggingen for kvelden har egentlig gått greit den siste tiden, sovnet mellom 7-8. Nå tar det flere timer. Kaver, prumper,skriker osv... Er mett. Får MME litt tidligere på kvelden og pupp til slutt. Litt grøt på dagen, prøvd to forskjellige. Men kan det hende mini er skikkelig overtrøtt? Prøver å lese signalene, noen ganger har det gått greit med legging kl 6 faktisk. Men nå går det bare rett vest, og jeg trenger rååååd! Bare skriker! Gir malt også.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Det hender vi "bommer" på leggetiden og da er det gjort. Overtrøttheten tar over og da er det bare å vente på neste "søvntog" som noen sier. Jeg ville ha prøvd tidligere. Vår på 9mnd må legges 1800 alt etter er et sjansespill ;-)
gulterkult Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2010 ja det er det vi prøver å finne ut av. kanskje bør vi prøve litt før, slik at vi rekker alt FØR 6? kjenner jeg blir MEGET utålmodig og sint,uff...holde ut,holde ut!
Bellbaby Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg har ei venninne som også slet med dette, og hun ringte søvneksperten Karin Naphaug. Da fikk hun vite at det ikke må gå mer enn 2 1/2 time fra siste dagsoving til barnet er lagt i seng for kvelden, for da vil det bli overtrøtt. Og at man skal legge barnet en gang mellom kl 18 og 19, og at morgenen bør starte ca 07-07:30. Faste tider hver dag, uansett helg eller ikke. Så det høres kanskje ut som du bør prøve å legge tidligere :-)
Nynte Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Stemmer nok fint det her! Vår på 4 mnd må legges ca 1-2 timer etter siste dupp som varer ca en 1/2 time, ellers har vi det virkelig gående stakkar. Har funnet ut at dersom han ikke klarer å få til den siste duppen, må vi begynne å legge han kl 18 istedenfor 19.
gulterkult Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2010 tusen takk for tips! idag sov mini en 2timers "dupp" på ettermiddagen, og vi klarte å legge ungen rett etter seks, sover nå SÅÅÅ søtt!så vi får nok starte tidligere her i gården!
gulterkult Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2010 MEEEEEN......... Det som skjer nå er at ungen våkner etter en time og da er det VELDIG vanskelig å finne søvnen igjen! Klokka blir nesten 21.... Vet at de våkner opp av en søvnfase etter en time, men har noen noen triks? Står nesten parat etter en time, forter meg inn med smokken og vugger i vei.... Men det hjelper ikke....
gulterkult Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2010 dytter, for dette har ikke bedret seg....
Trio? Skrevet 13. oktober 2010 #9 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg vet ikke om vi har nøkkelen men jeg bruker å gå bort til vuggen når han gir lyd i fra seg og smokken har falt ut. Gir han smokken uten å snakke til han og går litt bort fra vuggen. Hvis han er urolig så går jeg tilbake og prøver å stryke han lett mellom øynene noen ganger og så går jeg der i fra. Gir lite oppmerksomhet og gjør alt jeg kan for å være rolig. Å stå ved vuggen eller å vugge den gjør at han blir mer våken og giret. Barna har en utrolig radar på oss mødre.. de lukter oss lang vei. Skriker eller griner han så tar jeg han opp og roer han ned før vi tar leggerutinen for nte gang. Jeg gjentar den og gjentar den til han sovner. Noen kvelder tar det sin tid men vi kommer i mål om så det blir midnatt. Men som sagt jeg har ikke andre løsninger og så bare må jeg godta at det ikke funker hver kveld. Men jeg bruker samme rutine okke som... En og annen kveld går det bare skeis enkelt og greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå