LilleMummy Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Hei. Jeg har ei jente på 13 mnd som ikke går ennå. For så vidt ingen krise, vet man ikke gjør så mye med det før barnet er passert 18mnd. Hun går hvis vi holder henne i hendene o.l, men hun reiser seg ikke opp etter ting som i senga osv. Hun lærte seg å krabbe når hun var 10 mnd, men krabber ikke på knærne, hun drar seg fremover. Hun er en blid og fornøyd jente, men vil ikke spise annet enn grøt, middagsglass og NAN. Brødskiver, knekkebrød og annet er bare ikke interessant. Hun vil ikke drikke annet enn NAN, kanskje en slurk vann om jeg er heldig. Saft og juice vil hun ikke ha. Hun er dessuten ikke i nærheten av å si noe forståelig. Blir liksom litt lei meg når jeg ser andre barn på hennes alder gå rundt og er veldig mobile. Andre som har litt "treige" barn...? Burde jeg bare la være å bekymre meg? Hilsen mamma som vet at det sikkert løsner til slutt for lille gullet sitt!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Min på snart 13 mnd går heller ikke. Men hun reiser seg etter ting, og sier 4 ord. Der, pus, mamma og pappa. Derimot spiser hun ikke. Bare 1 type grøt, og drikker vann og blir ammet.. jeg setter min lit til at det ordner seg. En jeg kjente, begynte ikke å gå før 17 mnd, og sa ikke noe forståelig før han va 3 år. Da kom alt i setninger .
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Min på 17mnd går ikke enda og det er ingen stress!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Ikke bekymre deg! Dessverre er det slik at man alltid føler litt på det der, og dessverre er vel dette verdens største konkurranse. Hvem har det flinkeste/peneste/smarteste barnet *stønn* Det vil alltid være slik, så det er like godt å bare akseptere det først som sist ;-) Jeg vet om flere barn som aldri har lært seg å krabbe, men de går, løper, snakker og har akkurat samme fremgang som sine jevnaldrende i dag. "Treghet" tror jeg går på gener. Noen utvikler seg litt senere ann andre. Noen utvikler seg også på enkelte punkter helt vanvittig tidlig! De aller fleste går ikke når de er 12 mnd. De aller, ALLER fleste sier knapt noe som ligner på et ord i det hele tatt, og de fleste unger har ett eller annet som ikke er "perfekt". Snuppa di er helt normal, og ikke tenk på at andre barn er litt før henne på enkelte ting. Det som er viktig er hvordan hun ender opp som et voksent individ, og dit er det laaaaaangt frem :-)
Gjest Edemuli Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Tvillingene begynte ikke å gå før de var 16mnd, så ikke bekymre deg. De har ikke så mange ord, men forstår mye. Er heldigvis altetende, utrolig deilig.
LilleMummy Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2010 Tusen takk for svar alle sammen. Godt å høre det dere forteller!!!
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 Som regel er det ikke noe galt i det du beskriver. Så ta det helt med ro, det kommer fort nok. Og da kommer det som regel i veldig stor fart!
MathildeC Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Det er som regel alltid ett eller annet en bekymrer seg for, og "alt" er normalt i denne alderen! Det ser man også inne på et forum som dette :-). Enten man er bekymret for søvn, mat, mobilitet, tilknytning, sosiale kunnskaper.. språk.. Min nr 1 spiste KJEMPEGODT, og var verdens blideste jente. Snakket tidlig. Men: Dårlig søvn, krabbet ikke før 12 mnd, gikk ved 16,5 mnd. Min jente nr 2 er såvidt blitt ett år nå: Sover bedre, og er en veldig blid jente. Krabbet før 10 mnd, reiser seg opp etter ting og går litt med støtte. Ennå ikke noe språk, og spiser dårlig :-) De er forskjellige disse små!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå