Gå til innhold

Får man overfølsom vaginalslimhinne av langvarig Progestanbruk?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 7 uker på vei i dag. Har hatt småblødninger den siste uka etter hhv. 2 samleier og 1 ultralyd med vaginalprobe ved IVF-avdelinga. Sistnevnte viste en vital liten krabat med fin hjerteaksjon, så takk og lov for det:-O Men man klarer jo liksom ikke helt å slappe av når man stadig blør litt..frykter at det er begynnelsen på slutten for den lille! Blodet er rosa og liksom utvannet på farge, for å illustrere litt.

Har gått lenge på Progestan og har 3 uker igjen å bruke det. Føles nesten som det er sårt "der nede" når jeg setter dem inn. Noen med lignende erfaring? Jeg blir veldig takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Hei hei,

Sniker meg inn hit litt. Ja, opplevde det samme som deg. Man får dessverre sårere slimhinner av pillene. Jeg haddde ikke hatt samleie engang, og kom ut litt blod, utvannet, ikke rent blod.

Man blir tørr av å gå på dem, så du får bare holde ut i 3 uker til.

Lykke til! :)

Ok, tusen takk for svar! Hadde du "blødning" bare 1 gang eller over en lengre periode? Synes det er ubehagelig at jeg skal få blødninger av noe som i utgangspunktet skal støtte opp om svangerskapet. Tenker at det må være inngangsport for infeksjoner hvis jeg har sår der nede som følge av Progestanbruk. Vurderer å slutte med dem, men skal ta en prat med St. Olavs på mandag..

Fint om flere har erfaringer å dele:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...