Gå til innhold

Hjelp meg! 3 mnd og total spisevegring.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 3 mnd nå.

Hun har slitt med kiss (fått behandling i nakke og rygg, skal være bra nå) og kolikk. Hun har fortsatt myyyye luft i magen, hører hun sluker luften når hun spiser. Vi prøver å rape og rape, men det kommer ikke opp.

Hun virker ekstremt utilpass, har gjort det siden fødsel. Virker som om hun har mye vondt, klarer ikke sove, blir overtrøtt osv.

På 3 mnd kontroll hadde hun gått opp lite i vekt siden jeg veide henne for ca 3 uker siden.

Jeg tror hun er sulten, for hun søker etter pupp og hylgråter. Men etter ca 2-3 min på puppen begynner hun å gråte og trekke seg unna igjen. Tror hun allerede da har fått vondt pga luft hun sluker.

Dette skjer på begge puppene (jeg har melk, det spruter når hun trekker seg unna).

Det skjer også når vi gir flaske med mme på kvelden, drikker ca 20-30 ml før hun trekker seg unna og gråter.

Vi har prøvd minifom og amme-te.

Vi prøver å gi henne mat der hun trives (f.eks. på stellebordet).

Jeg prøver forskjellige ammestillinger.

Men ungen vil ikke spise!

Jeg får helt noia.

Hun ligger nå på nestnederste strek på vekstkurven, vekt i forhold til lengde (63 cm og 5740 g ved 3 mnd).

Hun må jo være sulten, hvorfor spiser hun ikke?

(denne spisevegringen har virkelig tatt seg opp de siste 1-2 ukene).

Noen som har opplevd noe lignende?

Skal prøve å veie henne på helsestasjonen igjen i neste uke, blir det ikke bedre drar jeg til legen med henne tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når eldste jenta mi var 3mnd veide hun 5 kilo og var 63 cm. Hun var det man kaller ei slank ung dame. Helsesøstra reagerte ikke noe på dette. Hun sa at man måtte se det over tid for å se om hun bare var lita og slank eller om hun egentlig skal veie mer.

Helsesøstra trodde det hadde en sammenheng med at hun hadde kolikk fra fødselen av og dermed ikke spiste så ofte. Vi fikk anbefalt å gå til fotsoneterapi,noe vi gjorde, og etter 3 behandlinger ble hun frisk. Etter behandlingen stoppet hun også å svelge luft..

Det viste seg med tida at hun skulle være ei lita og slank jente, og er det fremdeles per i dag. 3 år 96 cm og 12 kilo. Ikke så mye og helt nederst på kurven :)

Skjønner godt at du er bekymret. Det var jeg og har vært det mye i årene som har gått :) Men etterhvert som hun begynte å bli større og kunne begynne å spise mat så gav jeg henne shaker med noe som kalles supermat og det har gjort underverker på fordøyelsen. (hun har slitt med forstoppelse og hatt mang en kur pga det. Fått oppfølging fra sykehus osv) Dette løste seg etter jeg begynte å lage all mat selv fra grunnen av + slike shaker.

Når eldsta mi hadde puppnekt melket jeg meg litt på forhånd (slik at bare den feite melka kom ut) slik at utdrivningsrefleksen ble mindre og at hun la på seg. Måtte faktisk også gå litt tilbake til basic.. Kledde rett og slett av både meg og snuppe slik at vi fikk kroppskontakt og på en måte kyttet oss til hverandre på nytt :) Det hjalp iaf på oss. Det gikk seg til :)

Hadde ikke så mange gode tips å komme med. Du har sikkert prøvd disse allerede..

Lykke til, det går seg nok til etterhvert :)

Skrevet

Hei

Dette høres veldig kjent ut. Dattern vår er 3 mnd og veide 4,75 kg og var 57,5cm på 3 mnd kontrollen. Hun har bare flyttet seg neover på kurven. Jeg får til ammingen på dag/natt bra, men kveldsammingen er bare tullball. Hun har også vært plaget med mye luft i magen. Jeg har funnet ut at jeg må la henne sove litt når hun blir hysterisk på puppen. Kanskje bare 10-15 min og så prøve igjen, da spiser hun ofte godt. Jeg har også prøvd mme, men hun vil ikke ha dette heller. Det kan jo hende at barn med magevondt forbinder pupp med smerte?

Jeg blir selvfølgelig stressa av å ha en så liten baby, gruer meg til hun blir syk. Min andre datter lå på øverste kurve, så dette er helt uvant. Jeg har også vurdert osteopat, men kanskje fotsone er et alternativ?

Prøvde akupunktur, men fikk ingen varig virkning av det.

Skrevet

Vår første jente var en skikkelig godpudding også, lå på øverste kurve (sprengte vel egentlig skalaen), så dette er helt nytt for meg også.

Tror som du, at de forbinder pupp/flaske med smerte..... huff det er så trist å tenke på....at jenta mi tror jeg vil henne vondt med å stappe puppen i munnen hennes!

Bedrer dette ikke seg vurderer jeg lege ogkanskje fotsone jeg også.

Skrevet

Jeg tok forresten også kurs i babymassasje med nr to. Dette har virkelig hjulpet med tanke på å få babyen til å ha avføring og få ut luft. Både fram og bak ;)

I tillegg nyter begge jentene mine det max :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...