Gå til innhold

Dere som samsover: Når flytte fra min seng til egen seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener da samsove som å sove i samme seng som deg.

Når bør man flytte baby over til sprinkelsenga? Da tenker jeg særlig på at baby ikke skal bli "avhengig" av å ligge mellom foreldrene sine (hun har egen madrass og dyne som hun sover på, jeg bare flytter henne inntil meg under ammingene).

Knøtt er 5 uker nå og så vidt jeg har lest og forstått det er det for tidlig for å danne vaner/uvaner ennå. Men bør hun ha flyttet over i egen seng før hun blir 3 mnd? Er det noen som vil dele tanker/erfaringer med meg om dette er jeg takknemlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa vår nektet og ligge i senga si til hu var 2mnd..

Da lå hu i mellom oss (med egen dyne)

Da hu var ca 2mnd prøvde vi og legge hu i vogn bagen,det funka fint.

Så etter 2dager der gikk vi over te senga.. Gikk helt fint..

Noen sier st de skal sove mest mulig med foreldra den første tiden så de får den nær kontakten de trenger..

Men fra de er 3mnd så burde de ha ligget for seg selv ei stønn.. Etter 3mnd begynner de og legge te seg vaner...

Skrevet

Hei, jeg vet ikke hva som er "grensen" men jeg samsov til gutten vår var 2 mnd. Fram til da våknet han når jeg la ham over i egen seng. Fra 2 mnd alder greide han å sove i egen seng. Det hender fremdeles at jeg lar ham ligge sammen med meg etter nattamming. Han er nå 5 mnd og har ikke "ødelagt" noe ennå. Han sover fint både i min seng og i egen seng :-)

Skrevet

Min jente er 3 mnd nå.

På kvelden legges hun i egen seng, men etter første nattamming sover vi begge to i dobbeltsenga vår. Etter det er hun av og på puppen flere ganger om natten og jeg orker stå opp av senga hele tiden, derfor sover hun med meg.

Jeg tenker at så lenge hun klarer å sovne i sin egen seng gjør det ikke så mye. Etterhvert vil hun jo sove gjennom hele natta, og sånnsett slippe samsovingen tilslutt (kanskje....!)

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme som deg!

Så lenge hun sovner i egen seng, så tenker jeg at ingen skade har skjedd.. Og jeg tenker at samsovingen går over av seg selv når hun forhåpentligvis plutselig begynner å sove natta gjennom :)

Skrevet

Har samsovet med jenta mi siden vi kom hjem fra sykehuset. Men nå merker jeg at det blir litt skummelt siden det ikke er lenge til hun klarer å komme seg fram selv, så da kan det jo være greit med sprinkelseng så hun ikke havner på gulvet.. Skal begynne å venne henne til å sove i egen seng nå snart:) Hun er forresten snart 5 mnd.

Skrevet

Dette vil du nok få like mange ulike svar på, som d er ulike mødre og ulike babyer. Vi samsov m jenta vår helt til hun ble ca 1,5 år- litt i perioder egentlig- noen måneder sov hun godt i egen seng hele natta, mens andre perioder trengte hun mer nærhet og da samsov vi. Har aldri vært noe problem å "venne" henne til å sove i egen seng, dette kan jo ha med å gjøre at hun som regel har sovnet i egen seng, for så å flytte over i vår iløpet av natta (de første 5-6 månedene ble hun riktignok bysset, båret el ammet i søvn- men det er jo helt normalt og ikke noe stress synes jeg)

Men nå ligger jo jenta di uansett "for seg selv" i senga deres, og ikke inntil deg- så sånn sett tror jeg ikke at du trenger å tenke så mye på dette i det hele tatt egentlig- jeg vil tro at overgang til egen seng uansett ikke vil bli noe problem, siden hun er vant til å sove for seg selv, og ikke tett inntil deg eller på brystet ditt/ i dine armer. Så jeg ville nok fortsatt med dette så lenge dere alle sover godt, og ikke stresset med tilvenning til sprinkelseng på lang tid enda=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...