<3tobarnsmor<3 Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Det er nå 6 uker siden jeg fikk min nydelige sønn. Jeg har nå fått veldig ubehag nedentil. føles sår å det klør + masse utflod. Typisk sopp symptomer. Men kan det være noe anet siden det er så kort tid siden jeg fødte? kan jeg smøre meg med canesten for å se om det blir bedre ?
Hanna30 Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Prøv med Canesten du! Jeg fikk en skikkelig soppinfeksjon på den tiden etter fødselen, sikkert vanlig..
Hanna30 Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Ville forresten brukt vaginaltablett også, bare krem tar sjelden all soppen innvendig, så kommer det bare tilbake..
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Ja, bruk canesten og behandle nå. Det kan spre seg til brystet og barnet via melken, så vidt jeg har skjønt. Det er visst mye mas og stress å bli kvitt. Står om det i ammeveiledninsbrosjyrer og på ammehjelpen.no....
Mammahjertet <3 Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Om utfloden er klumpete er det gjerne sopp. Men er det økt utflod og sårhet kan det være gardenella vaginalis infeksjon. Eller skrives gardernella skal tro... jaja samme det. I hvert fall er det en bakterie som kan blomstre opp etter fødsel, mens osv... Du kan google det. Da finner du sikkert masse info. Dette fikses ganske lett med vagitorier som inneholder sunne bakterier. For eksempel vivag vagitorier. Ellers så finnes det antibiotika vagitorier også å få, men de kan ikke tas mens en ammer. God bedring
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 2. oktober 2010 #6 Skrevet 2. oktober 2010 Hmm, lurer på om jeg kan ha den gardenella-greia, sliter med vond lukt enda, 4,5 mnd etter fødsel. Går det over med reseptfrie vagiatorer, eller må man til legen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå