Grateful mom Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Syns det er litt vanskelig å tolke ut i fra hva som står på www.kirken.no. Men kan en av fadderne være utmeldt av statskirken og medlem av Human-Etisk forbund?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Må være medlem av stats kirka....
Hanna30 Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Tror det er opp til presten. Søstra mi er fadder og er ikke i statskirka, så det går an iallefall! Hun er ikke med i Human-Etisk forbund heller, er ikke medlem av noe.
abella Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Det kommer nok an på presten. Noen prester er strenge, andre sjekker ikke. Jeg er fadder til 3 av mine nevøer/nieser som er døpt i kirka, men er ikke medlem der selv.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg leste i en sånn brosjyre venninnen min fikk av presten at når man velger fadder så må han/hun enten være medlem i statskirken eller i et kirkesamfunn som støtter barnedåp. Jeg er ikke det og jeg har fått spørsmål om å være fadder nå, så nå er jeg spent på hva presten sier..... Jeg tviler på at det blir sjekket opp, men det er nok opp til presten.
Lise* Skrevet 2. oktober 2010 #6 Skrevet 2. oktober 2010 Slik jeg har forstått det trenger ikke faddere å være medlem av staskirken. Det som er viktig er at de ikke er medlem av noe annet trossamfunn, feks. humanetisk forbund e.l.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 Søsteren min er ikke medlem i statskirka, og hun har vært fadder for begge av mine barn. Har ikke fått spørsmål om det heller. Og vi bor på "kristelige" sørlandet.
lykkelig-mamma:-) Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Absolutt ikke...to av dem som er fadder for mine barn er ikke medlem i statskirken...og d visste presten veldig godt..men var aldri noe spørsmål en ganget...
Draculababy Skrevet 3. oktober 2010 #9 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg er ikke medlem av statskirken, men er medlem av Human-Etisk forbund. Har vært fadder til tre stykker, tre forskjellige prester som døpte de, to forskjellige fylker. Ene presten var gammel og kjent for å være litt "vanskelig". Men det eneste som er blitt sagt er at så lenge jeg ikke fornekter dåpen, så kan jeg være fadder.
Gjest lillemamsi Skrevet 3. oktober 2010 #10 Skrevet 3. oktober 2010 Er opp til presten å avgjøre. Jeg er humanetiker og er fadder til to barn. Var fadder for to ukersiden, og først fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne. Men så når jeg dukkett opp i kirkestua for å hjelpe til med dåpskjolen så sa presten at jeg kunne være fadder. Mulig hun måtte se meg ann først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå