Gå til innhold

Hodefasongen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Har en liten gutt på 4 1/2 mnd. Har fint rundt hodet syns jeg. Men merker at jeg fortsatt bekymrer meg for at han skal bli flat.Er et lite område jeg føler er litt "flatere". Men iflg mamma er det ikke det;) Tid kan en slutte tenke på det? Altså, når er hodet "hardt", hvis dere skjønner...;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hodet kan endre fasong og blir ikke ordentlig hardt før ved 1 års alder når hullet på toppen lukkes og det vokser sammen:)

Skrevet

Takk for svar:) Da blir det å følge godt med fortsatt;)

Skrevet

Min eldste sønn har flatt bakhode, og den gang sa de på helsestasjonen at enkelte babyer har mykere hode enn andre og dermed formes lettere. Derfor var jeg veldig oppmerksom på det da jeg fikk min andre sønn for 3 mnd siden. Han begynte raskt å få tendenser til det samme, og da jeg oppdaget en reklame for en pute som kunne gjøre at han unngikk å få asymmetrisk hodefasong var jeg ikke i tvil om å kjøpe den.

Det er Barnas Fysioterapeut, Ute Imhof, som selger denne puta som heter Babydorm. Ta en titt på denne linken

http://www.barnasfysioterapeut.no/produkter.html

Puta koster kr 450,- pluss frakt (tot 500,-), men vi synes det var verdt det. Da slipper jeg å bekymre meg for at hodet hans skal bli flatt, pluss at han sover så godt når han ligger på den pga fordypningen i puta som gjør det lunt og godt rundt hodet :-)

Skrevet

Min fikk flatt bahode etter allerede en måned, så jeg kjøpte den puta. Hodet har vokst masse siden, men synes det er like flatt:( Så her hjelper den ikke.. Og nå har han blitt så stor at han aker seg av puta på et vis (tre måneder). Hm, tror jeg bare må godta at han har flatt bakode og at jeg ikke får gjort så mye med det! Skulle sikkert begynt med den puta med en gang som deg..

Skrevet

Ja, hvis hodet allerede var flatt før du kjøpte puta, så vil den ikke kunne endre på det. Men den gjør at hodet ikke blir enda flatere. Min gutt ble bittelitt avflatet før jeg fikk brukt puta, men det blir ihvertfall ikke flatere. Første sønnen min fikk flatere og flatere hodet helt til han ble 1 år.

Jeg opplevde også at han akte seg av puta, men da lagde jeg en kant ved bena som gjør at han holder seg "på plass". Og puta er helt inntil kanten på senga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...