Spinella Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Sitter her med tårer i øynene, og føler meg ikke bra. Vi venter vårt første barn, og terminen er om ti dager. Familie og venner rundt oss er naturlig nok spente, og jeg føler at det blir fryktelig masse mas om det ikke skal skje noe snart. Folk ringer, maser på facebook, tanten til min kjære melder meg hver dag på facebook, og kommer innom på besøk heeeele tiden. Mamma, som skal være med på fødselen, maser om hvilke dager hun skal ta seg fri i forbindelse med fødselen, akkurat som jeg kan PLANLEGGE når ting skal skje. Jeg kjenner jeg blir GAL! Jeg venter og er spent jeg også, men for h..... Jeg kan ikke fortelle folk når det blir å skje noe, jeg kan ikke styre fødselen slik at det skal passe inn i DERES tidsskjema. Jeg blir....... så sliten. Merker jeg blir asosial og har mest lyst til å la være å ta telefonen når den ringer, sånn at jeg slipper å forholde meg til andres forventninger og planer. Føler på en måte jeg har nok med meg selv. Huff, skjønner at det er et luksusproblem at folk bryr seg, men noen ganger kan det bli litt for mye mas. :S
Gjest Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg tror det er lurt av deg å være litt "utilgjengelig" en stund. Det er så slitsomt med folk som er mer utålmodig enn deg selv. Vi har gjort vårt beste for å ikke fortelle folk termindatoen, rett og slett for å slippe at de maser. "Starten av november" har jeg sagt hele tida, så da håper jeg at de kan la vær å mase. Jeg er superutålmodig selv, og venter hele tida på at mini skal dukke opp. Tenk på deg selv du! Klem fra ei som forstår
Kialin Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Stakkars deg! Jeg hadde nok hatt noen utbrudd rettet mot de som maser (selv om det skulle være aldri så godt ment). Spesielt hvis min mor lurer på hvilke dager hun skal komme for fødsel..-hun har da vært igjennom det selv og må vite at det har du ikke så mye kontroll over. Håper de gir seg med maset og gir deg fred og ro!
pifi med tre nurk Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Skjønner at det sliter, opplevde litt av det samme sist graviditet og! Særlig fordi det da gikk ni dager over termin... jeg følte nesten at jeg skuffet folk når babyen ikke kom før, akkurt som det er noe man kan styre selv!! Nå er det en dag igjen til termin og svigers er så spent og snakker hele tiden om at nå kan babyen komme når som heslt..og jeg merker jeg blir lei bare av de kommentarene jeg... prøver å ikke være for utålmodig siden jeg gikk over tiden sist... men folk burde skjønne at fødsel ikke er noe man kan planlegg og at det starter når kroppen er klar!! Det er egentlig dumt at det er så mye fokus på selve termindatoen, da det kun er 5 % som føder den dagen.. man kan jo gå opptil 14 dager over denne datoen uten at det er unormalt!!
Spinella Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2010 Takk for fine svar Huff, er nok sikkert meg som er en smule hormonell også da. Men kanskje det kan være greit å være litt utilgjengelig, det må da være lov av og til det også. Det er ihvertfall godt å høre at dere forståt, og at det ikke er jeg som er urimelig. Vil jo ikke være avvisende, men føler virkelig at det siste jeg trenger er utålmodige folk rundt meg. Er utålmodg nok selv, men alt jeg kan gjøre er å vente, kan jo ikke kontrollere det eller sette en dato for fødselen.
Gjest Skrevet 1. oktober 2010 #6 Skrevet 1. oktober 2010 Så kjedelig Om det er noen trøst er det nok vanlig,,, jeg er 1 dag på overtid, og i løpet av den første timen jeg var våken i dag har jeg fått utallige spørsmål fra både gamle kollegaer, venner og familie... OG jeg har fått frisk at hun må ut innen tirsdag for da starter elgjakta! Kan ikke gjøre annet enn å le og si meg enig da de sier det er kjedelig å vente... De syntes det er kjedelig å vente? det er ikke de som knapt kommer seg ut av senga om morgenen og lekker en liter slim nedentil daglig haha
Ziz Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 Trådstarter: La samboer/mannen din ta tlf litt, og si at "Hun er så sliten, så hun orker ikke å prate nå." Om det er mas på fb, så legg ut på statusen din "Slapp av...-Dere vil bli oppdatert om det skjer noe". Så lar man være å svare på alle dumme spm.
Miss Snow Skrevet 1. oktober 2010 #8 Skrevet 1. oktober 2010 Æsj, jeg skjønner godt at du blir sliten og lei! Jeg har vært veldig lite flink til å ringe og til å ta kontakt med familie og venner den siste måneden, men jeg kjenner at det egentlig er litt greit å fortsette med det fram til termin i slutten av november. De siste ukene tror jeg ikke at jeg skal oppdatere facebook eller noe sånt heller, for det blir det vel hyl og skrik hvis jeg ikke er der på en liten stund, hvis jeg er der mye på forhånd. Her om dagen tenkte jeg at jeg mot slutten skal gjøre det til vane å ikke svare på telefonen om det ringer, men heller ringe opp igjen litt etterpå. Så går ikke jungeltelegrafen bare jeg ikke svarer med en gang liksom. Tror til og med vi heller får naboen til å se etter katta mens vi er på sykehuset, enn å be noen i samboers familie om det, for da er maset igang med én gang. Det kommer jo ikke akkurat til å gå noe fortere av at de ringer/sender melding om åssen det går. Jeg kjenner at jeg ikke vil at folk skal vite om at fødselen er igang, men ha det så rolig rundt oss som mulig og gi beskjed når jenta er født. Lykke til med fødsel ihvertfall - så håper jeg at verden roer ned maset sitt litt!
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 1. oktober 2010 #9 Skrevet 1. oktober 2010 Huff, kjenner jeg får helt angst selv her, på dine vegne. Gjør deg så utilgjengelig du kan, og gi klar beskjed til de som får gjennom et spørsmål el.l. at de må slutte å mase på deg, barnet kommer når det kommer! Bli irritert framfor å bite det i deg, det er DU som skal føde og DU som trenger ro - alle andre burde skjønne at du ikke trenger det der... Klem!
*Nøtta* Skrevet 1. oktober 2010 #10 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg hadde iallefall begynt med FB,og lagt ut på statusen at "Det blir litt mye mas på når/om babyen har kommet,vær snill og slutte. Jeg kan love dere at dere vil få vite det så snart noe skjer. " Det må folk tåle.
lillerosin87 Skrevet 1. oktober 2010 #11 Skrevet 1. oktober 2010 Kjenner meg såå godt igjen! Besøk og telefoner hver eeneste dag kan bli litt for mye selv for den mest tålmodige. Har selv en svigermor som både ringer og stikker innom flere ganger per dag, det kan bli litt for mye. Hun mener i tillegg at babyen skal komme nå til helgen så hun kan være med til sykehuset, og gir meg masse råd for hvordan man kan sette i gang fødselen slik at det skjer, uh.. Den kommer når den kommer, ferdig med det. Greit at folk er utålmodige, men nå har jeg sagt såå mange ganger at jeg kommer til å si ifra med en gang det skjer noe, og allikevel må de bare ringe hver dag for å være på den sikre siden. Man blir litt lei. Jeg syntes faktisk det var et godt råd det med å la samboer ta telefonen, takk til deg som kom med det! Jeg prøvde også lenge å bare si "terminen er i slutten av september" når folk spurte, men når tiden nærmet seg så hold ikke det, så de fikk nå til slutt vite terminen, og da begynte jo virkelig hardkjøret.. :/
Isaac12.08♥baby10.10FØDEKLAR Skrevet 1. oktober 2010 #12 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg har det akkurat som deg, folk jeg knapt nok snakker med elles i året plutselig ringer , og maser! Mamma også, som helst skulle vært på jakt sitter hjemme å ser på klokka og lurer på om det skjer noe ca 5 ganger om dagen... Ikke nok med et, men svigers kom flyttende inn fra nederland for 1 uke siden, men den dama fikk jeg fort sendt i retur. Det er ikke bare du som lider nå! *sympatiklem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå