jlille Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg har igjen 51 dager til termin, dette er min første og jeg gleder meg! MEN; alle sier jeg må ta vare på den siste tiden som gravid.. får aldri igjen den tiden osv osv. Hæ? Altså; Siden uke 5 har jeg kastet opp (hyperemesis).. Vært innom sykehuset et par ganger, hvor jeg bl.a. fikk koooost meg med gastroscopi. NAM;) Har hatt fine perioder også altså, men nå har jeg kommet dit at jeg våkner kl 3-4 hver natt og er kjempetørst og trøtt. Drikker jeg bittelitt vann må jeg tisse med en gang og jeg får kraftig halsbrann, og "ollebolle" i magen sparker så det virker som han vil sparke seg ut.. Så er det å ligge og vri seg i et par timer, før jeg sovner.. men da sover jeg gjerne litt for lenge så jeg våkner og er kjempedårlig (kvalm). Slik jeg ser det nå kommer jeg ikke til å savne graviditeten så veldig.. Menmen. Jeg sover i hvert fall, har grei matlyst, har sluppet unna bekkenløsning (*bankibordet*), og jeg gleeeeder meg masse til jeg blir mamma SÅNN; dagens klageinnlegg fra meg er herved avsluttet
Linnymor_87 Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 hehe kjenner igjen det der fra første gangen jeg var gravid... alle sa at jeg måtte kose meg og ta vare på stunden og masse sånt.. jeg gikk der med noen helt forferdelige bekkensmerter og tenkte bare what the hell, jeg kommer jo ikke til å savne DETTE da...... så ble gutten født og jeg tok meg veldig i å savne den store magen og sparkene og det å stryke magen, kjenne noe og lure på om det var et kne eller en fot........ nå er jeg gravid for 2. gang og jeg nyter veldig, for snart er det borte igjen (har termin 18. okt), selv om jeg har slitt enda mer med bekkenet denne gangen og vært så kvalm at vekta mi bare har rast ned så mye at folk har lurt på om jeg er deppa og nekter å spise...... jeg kommer ikke til å savne DET, og ikke kommer jeg til å savne søvnløse, tissetrengte netter eller kynnere..... men jeg kommer til å savne det å bære et lite menneske i magen min og kjenne på aktiviteten.. sparkene, hikkingen.... *sukk*... det er nok heller the good times folk vil du skal nyte hehehe
happygilmore Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Heeelt enig! Er faktisk lei av å høre "du må nyte denne tiden, nyt å være gravid." Velmenende råd kan være skikkelig irriterende, spesielt siden jeg virkelig ikke nyter graviditeten! Jeg gleder meg MASSE til babyen kommer, men selve graviditeten.. nei takk, den kunne gjerne vært overstått. Det er tungt å bevege seg, får ikke puste skikkelig, sover dårlig, er kvalm, føler meg feit og stygg... Usj. Nyter det ikke! Men gleder meg til det som kommer
jlille Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2010 Godt det er flere Vi får nyte the good times som du sier, Linnymor_87
Gjest Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Vær glad du har sluppet bekkenløsning ja viss det er noen trøst så har faktisk halsbrannen sluppet litt taket nå... 11 dager før termin;) Noen ting blir litt enklere når magen synker:) Det hjelper også å lese andres syteinnlegg også kan man få ut litt aggresjon på de som sier de har ikke merket ditt og datt... det kommer det kommer, om bare litt senere... og da må jeg helt ærlig si at jeg fryder meg sånn da fikk jeg utløp for litt aggresjon og hormoner...
myboylollypop Skrevet 1. oktober 2010 #6 Skrevet 1. oktober 2010 ja jeg stooooooooooooooooooor koser meg med min bekkenløsning, leggkramper, gjentagende soppinfekjsoner, halsbrann og bekymringer da førstemann kom prematurt i uke 30. ..så det så!!!!! blæ, dette har vært et laaaaaaaaaaaaangt svangerskap med forespeilet ny prematur fødsel, så må si at 'kos deg masse når du er gravid' rådene for meg akkurat nå bare er irriterende!!1
jlille Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2010 Men noe positivt er det jo da... Vi har jo faktisk fått det til, uansett... Det er mange slitere der ute, som kanskje aldri kommer til å få sin egen unge...
Gjest Skrevet 1. oktober 2010 #8 Skrevet 1. oktober 2010 ja vi klager jo ikke over at vi skal ha barn, det er bare slitsomt å komme seg dit men vel verdt det!!
jlille Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2010 I know:P jeg startet klagetråden..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå