Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes dette er så søte navn, men er litt usikker på om jeg får litt vaskepulverassosiasjoner.

Hva syntes dere?

Skrevet

Vaskepulver er en ting, men det at en voksen mann skal være flau over å måtte si navnet sitt er vel hakket verre. Klarer du å se for deg en staut mann på 45 år, direktør i et stort firma, som heter disse navnene? For det klarer jeg absolutt ikke... Passer bedre på kjæledyr

Skrevet

Er jo ikke sikkert lille Milo/Mio blir en staut direktør, som Kajsa prøver å se for seg (og som jeg er ening i er litt vanskelig) men hvis han nå skulle bestemme seg for å studere f.eks litteratur på Blindern og bli leder av sosialistiskfeministisk studentforening så tror jeg altså navnet ville passe veldig bra, he he (ikke at det er noe feil med litteraturstudenter, altså:))

Men helt alvorlig så synes jeg det blir for "kjælenavnaktig" og ville ikke ha kalt sønnen min det. Til tross for at jeg elsker Astrid Lindgrens historie om Mio.

Skrevet

Mio er jeg enig i at er søtt, liker navnet i seg selv også. Men jeg vet ikke hvor mange det er som ville kle det så snart de blir over 10 år.

Milo blir kun vaskepulver for meg, i tillegg er det alt for feminint. Liker ikke det altså.

Skrevet

Beklager, men heller ikke jeg liker ikke dette navnet....

Skrevet

Også svært enig med Kajsa.

Milo er vaskemiddel - supert til sitt bruk, men ikke som navn :-)

Mio er for meg en katt, og i alle fall ikke et navn for en mann.

Skrevet

Milo er ikke pent! Vaskepulver og kattenavn. Ville absolutt ikke kalt et menneske for Milo. Det samme med Mio, selv om dette er hakket bedre. Men ser ikke på den som et skikkelig navn.

Skrevet

Ja, hvis man henger seg opp i at Milo er vaskepulver så må man jo på lik linje styre unna navn som Tine, Nora, Sunniva, Idun osv. Så jeg hadde på ingen måte hengt meg opp i vaskepulver-greia ;o)

Milo er et nydelig navn, men lite brukt i Norge. Har både germansk og latinsk opprinnelse. Har hørt en forsker på Ullevål som heter Milo til fornavn ;o)

Mio synes jeg ikke klinger like godt. Tankene går umiddelbart til Astrid Lindgren, men det er jo ikke negativt.

Skrevet

Milo er vaskepulver og Mio er kattenavn. Det heter katten vår og passer ikke til en voksen mann.

Skrevet

Tine, Nora, Sunniva og Idun var jo kjente navn i Norge før de ble brukt som navn på syltetøy, melk og juice osv., noe som Milo absolutt ikke er. Så ikke rart vi tenker vaskepulver :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...