Gå til innhold

6 uker å mage ALLEREDE!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Dette er mitt 3 sv.skap ogsaa, og jeg har mage:) i uke 6:). Tror det er mest genetisk. min mor paa 52kg hadde ogsaa veldig mage fra dag 1. Det samme hadde jeg i 2svangerskap, 1mnd paa vei og saa ut som 4mnd paa vei:) Er til vanlig 'normal' i fasongen;) Ta det med et smil:)

Jeg spurte min fastlege om dette her på kontroll, hadde hørt at det kunne være mulig etter et visst antall fødsler, han svarte at det har ingen ting med gener og gjøre og er meget lite sannsynlig mulig, det er nettopp slik at alt ligger så langt ned, nedfor skambenet at ikke før 10/11 uker tidligst.. så siden oppblåstheten kan komme å gå så kan du gå rett fra det til gravid mage.. Men forresten legg deg på ryggen i senga, så vil du se at det er ikke noe mage der ennå.. sorry.. og små slanke damer (som din mor) synes det oftere senere på enn litt fyldigere damer, nettopp av samme grunn..

Annonse

Ja det kan godt hende, men livmoren vokser jo ikke opp av skambenet enda,så er nok d at kroppen vet hva den har godt igjenna og da er litt raskere for hver gang med d ene å andre kroppslige. Ikke for å være gledesdreper, men var hos jordmor iovergår, hun som sa det ;)

Jeg hadde også synlig mage i uke 6, så det går faktisk an! Det er jo klart at det ikke er babyen som er stor, men hormoner og vann gjør at noen får mage tidligere enn andre (i følge min gynekolog). Det blir jo det samme som at noen får større bryster med en gang de blir gravide, selv om det ikke er melk der.

Jeg fikk mage rett før uke 6. Men nå har jeg ei livmor med en svær muskelknute. Livmoren er over skambenet i utgangspunktet og tilsvarer graviditet i uke 14 før jeg ble gravid. Derfor vistes det fort på meg. Fosteret lå til venstre, 4-5 cm nedenfor navlen.(Men hadde desverre en sa for 3 uker siden, 9 fullgåtte uker) Alt med livmoren ikke er kommet over skambenet, så skal det vel ikke vises.

enig med "gadget" over her. Godt sagt.

Jeg er bare 6 uker på vei selv, og det syns, for å si det sånn. Jeg er bare ei 50 kgs jente, og siden dette er 3.gangen så syns det myye fortere enn med 1.mann. Da tok det 20 uker!! før det syntes 1.gang.

Men jeg er nok mere oppblåst, for magen buler jo virkelig ut. Og trekker jeg inn pusten, så syns "kulen" der, det gjør den ikke når jeg ikke er gravid.

Litt kjipt å holde inn magen til enhver tid på jobben. Vil jo ikke si noe før ca 10--12. uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...