Gjest Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Synes det hørtes litt merkelig ut, blanding av Othilie og Mathilde? Matilde er fint..
Gjest Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Æh, nei... Ikke sånn, bestem deg for enten Matilde eller Otilie - og fortrinnsvis uten pyntebokstaver. Matilde er fint :-)
LilleBitteliten Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Mathilde og Othilie er veldig pene! Mathilie var ikke pent. Oppkonstruert og rart.
Ophiophagus Hannah Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Har aldri hørt dette før, er det et navn som er i bruk, eller noe dere selv har funnet frem til? Jeg liker verken Othilie eller Matilde spesielt godt, så uansett likte jeg det ikke noe særlig.
sommertiara Skrevet 1. oktober 2010 #6 Skrevet 1. oktober 2010 Aldri hørt før, men jeg kan si med en gang: liker IKKE! Othilie er nydelig.
Medi Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 Synes det er idiotisk å ødelegge Matilde og Otilie ved å sette de sammen til ett navn, de er jo såpass vakre navn i utgangspunktet :-)
prebs Skrevet 2. oktober 2010 #8 Skrevet 2. oktober 2010 Enig i at det ble en salig blanding av to navn. Jeg foretrekker Mathilde.
Castho Skrevet 2. oktober 2010 #9 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg synes det er likt som Mathea jeg. Mathilie er bare Othilie med MA foran akkurat som Mathea er Thea men med MA foran. Synes i grunnen det er helt OK men ikke super fint. Liker hverken Othilie eller Mathilde da det minner meg om litt eldre damer som ikke er i det beste humøret.
Miranda C Skrevet 2. oktober 2010 #10 Skrevet 2. oktober 2010 Uff nei! Hold deg til Mathilde, Mathea, Othilie, Emilie , what so ever...
Cornelianelia Skrevet 3. oktober 2010 #11 Skrevet 3. oktober 2010 Måtte søke på Statistisk sentralbyrå (ssb). Det er faktisk fem i Norge som heter Mathilie. Synes likevel at navnet virker konstruert og hjemmelaget.
Tøffe Tøflus Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. oktober 2010 Må først bare si at jeg ikke har tenkt å kalle barnet mitt Mathilie. Men jeg så ei jente på gata her en dag som hadde Mathilie bak på treningsdressen, hun var vel 11-12 år eller noe. Syntes det var veldig rart med en gang, på grensa til trykkfeil, så lurte egentlig på om noen hadde hørt det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå