Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 5 1/2 mnd som brekker seg av alle grøttyper, nekter å spise. Har forsøkt med gradvis tilvenning i 1 mnd nå uten suksess. Han har fått Nestle sine og jeg har prøvd Holle sin Hirsegrøt, men den er værre enn værst. Hva er alternativet? han spiser litt fruktmos og sviskemos samt banan, men det er små mengder. Han får MM og sover hele natten fra rundt 20-06-07. Er det noen som har erfaring med dette og kan gi meg noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje prøve middagsglass istedenfor da? de har jo fra 4 mnd.. det er ikke alle babyer som liker grøt =)

men bytter du ut grøten fort eller prøver du flere dager på rad med samme grøten?

det sies at det er lurt å prøve samme grøten flere dager på rad..

da jenta mi var baby nektet hun å spise grøten om den ble kald. og det blir den jo veldig fort syns jeg.

så jeg måtte ha grøten i vannbad mens hun spiste. hehe..

Skrevet

Ei i barselgruppa hadde samme problemet... Hs sa at det var helt ok med middagsglass i stedet- er jo ikke lange perioden til han kan begynne med litt brødskive likevel...

Skrevet

Hei!

Takk for svar. Jeg har prøvd samme grøt flere dager etterhverandre uten suksess. Tenkte jeg skulle prøve å kjøpe havremel og lage grøt selv og tilsette banan og se om han kanskje liker det. Hvis ikke så skal jeg teste ut middagsglass. det er jo som dere sier ikke så lenge til han kan spise brødskiver ;o)

Skrevet

Har egentlig ikke noen spesielle råd, men har du prøvd Hipp sin grøt til 4mnd? Er med fersken og banan.

Er jo og mulig å blande fruktmoser i grøten for mer smak. Her er most pære i grøten en slager, og blåbær.. :)

Skrevet

Sammalt hvete grøt går ned på høykant her i huset ihvertfall. Jernrikt er det også. Blander 2 toppede spiseskjeer sammalt hvete fin med 3 måleskjeer mme og 2 dl vann. Evt 1 dl vann og 1 dl mm.

Skrevet

Middag, kok havregrynsgrøt med mme, gi fruktmos, gi fruktmos i grøten.

Men ikke gi opp. Fortsett og tilby. Snuppa mi var likedan på middag. Jeg kjempet i over 1 mnd, men nå spiser hun det meste. Det ordner seg. Og om noen uker kan du jo begynne å prøve med små små brødbiter.

Skrevet

har du prøvd å blande litt most frukt (får ferdig fruktmos i butikken) i grøten? kan hende det smaker bedre:)

Skrevet

Gi det litt tid! Hun er jo ikke 6 måneder ennå og får fortsatt bare morsmelk. Her begynte vi ikke med grøt før han var 7 måneder og nå spiser han fire skikkelige måltider hver dag! (10 måneder)

Skrevet

Hun=han. ;)

Viktig å ikke stresse for mye med det! Vil hun ikke så vil hun ikke...

Skrevet

(igjen?? Jeg vil vel veldig gjerne at den gutten din skal være en jente, jeg ;))

Skrevet

Hvis han ikke vil ha grøt så er det jo bare å droppe grøten! Knerten var aldri spesielt glad i grøt han heller. Vi begynte med banan og avokadomos og deretter middag. Grøt begynte han med 2 mnd etter introduksjon av fast føde, og da kunne jo egentlig like gjerne spise skive. Han fikk forresten brød fra 6 mnd og det likte han mye bedre enn grøt.

Det eneste du må huske på hvis du ikke gir jernberiket grøt er å gi annen jernrik mat eller mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...