Mari-mamma Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg begynner å bli smårar! I tre uker har testen vist "gravid, 1-2" (tre forskjellige tester altså). Jeg hadde noen rare blødninger for seks uker side, en uke opphold også kom det igjen. Brunt, gammelt blod. Etter den første testen konstaterte vi at vi dessverre har mistet igjen, for 1-2 uker passet ikke. Men den viser jo fortsatt dette samme!!Hhvor lenge viser testene positivt etter SA eller MA. (Hadde også en MA i mars, og måtte da ha utskrapning). Har noen opplevde at ukesindikatoren ikke har stemt?? Kan jeg være gravid?? Skal til gynekolog til mandag, men etter seks uker i total forvirring begynner vi å bli rimelig utålmodige!!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Kan ikke påberope meg noe legestatus her, men på meg høres d ut som d kanskje er noe allikevel. Hadde du vondt i forbindelse med blødningen da? Jeg har selv opplevd brun utflod/blødning under tidlig svangerskap, men så lenge jeg ikke hadde smerter, var d helt vanlig ifølge lege og gyn(sykehus). Har også hatt en SA i uke 7, men da hadde jeg fryktelige smerter, og "visste" at noe var galt. I mitt første fullgåtte svangerskap hadde jeg både perioder med gammelt blod, og en kraftig styrtblødning med friskt blod. Men d gikk faktisk bra. Tror det er smerter i kominasjon med blødning du skal være på vakt for. Skjønner godt at du blir forvirra. CB digital trenger ikke å stemme. hCGinnholdet i urinen kan variere (selv om d skal fordobles hver 48 timer). Det er vel ikke annet å gjøre enn å vente til mandag og håpe at de ikke finner noe galt. Er det innvendig UL du skal på da? Hvis ikke ville jeg bedt om d uansett. Man føler seg bedre om man faktisk har sett at det er noe som vokser inne i plommesekken, og at den ikke er tom. Krysser fingre og tær. Og ikke bruk mere penger på cb digital. Ta vanlige stavtester og sjekk at de ikke blir svakere over helgen. Lykke til!!!
Mari-mamma Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2010 Hei Kaja. TUSEN TAKK for svar. Kanskje jeg ikke skal gi opp håpet helt ennå likvel da:) Jeg er jo veldig innstilt på at det er dårlige nyheter på mandag, men det hadde vært deilig å hatt håpet littebitt til. Takk! Jeg hadde ikke vondt i forbindelse med blødningen. Det brune som jeg hadde, to uker etter det jeg trodde var mensen, varte også i en uke, men det var kun når jeg tørket meg. Det var klumpete og full pakke (sorry detaljer). Men jeg kan ikke ha vært mer enn fire uker på vei da jeg eventuelt mistet, derfor synes jeg det er rart at hcg-en henger igjen ennå..... Jeg skal absolutt be om en innvendig UL. Jeg skal sjekkes for det som sjekkes kan!! Takk igjen for gode ord.
Mari-mamma Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2010 Hei Kaja. TUSEN TAKK for svar. Kanskje jeg ikke skal gi opp håpet helt ennå likvel da:) Jeg er jo veldig innstilt på at det er dårlige nyheter på mandag, men det hadde vært deilig å hatt håpet littebitt til. Takk! Jeg hadde ikke vondt i forbindelse med blødningen. Det brune som jeg hadde, to uker etter det jeg trodde var mensen, varte også i en uke, men det var kun når jeg tørket meg. Det var klumpete og full pakke (sorry detaljer). Men jeg kan ikke ha vært mer enn fire uker på vei da jeg eventuelt mistet, derfor synes jeg det er rart at hcg-en henger igjen ennå..... Jeg skal absolutt be om en innvendig UL. Jeg skal sjekkes for det som sjekkes kan!! Takk igjen for gode ord.
Snømusa2013 Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg vet om ei som opplevde abort. Men det viste seg etterhvert at hun var gravid med tvillinger og den ene klamret seg enda fast:-) Så det kan hende det er håp enda, krysser fingrene:-)
PrinsesseHengepupp Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Hvordan går det? Jeg vil selvsagt ikke knuse håpet ditt, men noe av det samme skjedde meg, men håper du er mer heldig enn meg. Var gravid, men fikk svak blødning etter 6 uker. Testet fortsatt positivt på alle tester, men tok en CB som viste 1-2 uker. Burde jo vært 3+ da. Fikk time til gyn og det ble påvist bligthed ovum, altså en MA der hvor fosteret ikke hadde utviklet seg, men både fostersekk og morkake vokste som normalt. Og dette gjorde da at hcg-nivået ikke økte som ved en normal graviditet, og dermed registrerte CB'en at jeg var gravid, men kortere på vei enn hva jeg var. Måtte ta medisinsk abort, men vi prøver på nytt nå. Håper virkelig det ordner seg for deg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå