Gå til innhold

Høyt blodtrykk og mer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Lurer på om noen andre sliter med høyt blodtrykk, og hva dere gjør for å få det ned?

Jeg var hos jordmor på onsdag, og der ble blodtrykket målt til 140 på 80. Hun sa hun syntes det var høyt, så jeg skal tilbake på mandag å måle det på nytt. Jeg er ganske bekymret merker jeg. Hun begynte jo å snakke om svangerskapsforgiftning og lignende. Jeg hadde ikke med meg urinprøve til kontrollen, men skal ha det med på mandag. Hun snakket om at hvis det er eggehvite i urinen er det ganske alvorlig.

Jeg var hos fastlegen for en uke siden på kontroll, og der ble det funnet 2 i gukose i urinen.

huff, jeg har det ikke bra nå :s man bekymrer seg selvfølgelig.

Hun sa jeg måtte ta det med ro, og ligge på sofaen når jeg komemr fra jobb. jobber 100 prosent i en ganske stressende jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg begynte å få høy bt i uke 36.lå da på 140/90,men urinen har vært fin hele tiden.har vært på jevnlige kontroller og bt har heldigvis holdt seg stabilt:)har fått beskjed om å hvile masse og egentlig ikke gjort så mye utenom de vanlige tingene.jeg ville spurt om en sykemeldig evt en 50%,så du får hvilt deg skikkelig.eneste som hjelper.får ingen ting igjen av å stresse rundt på jobb heller.Viktig og ta vare på seg selv og babyen da:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...