Maewin Skrevet 1. oktober 2010 #1 Del Skrevet 1. oktober 2010 I går skjedde plutselig noe som aldri har skjedd med meg før. Jeg er 16+5 og plutselig fikk jeg fryktelig vondt i magen! For å være ærlig tror jeg det føltes som menssmerter. Det sier jeg fordi jeg nesten ikke husker hvordan det er å ha dem lengre, siden jeg ikke har hatt noen smerter siden siste mens som var.. lenge siden! Det var ganske sent på kvelden, og det hadde vært en lang dag. Jeg var ganske stressa for vi skal ut å reise nå i dag og alt var ikke så klappet og klart som jeg hadde håpet. Jeg kunne ikke ligge på ryggen eller magen, og det gjorde egentlig bare vondt å bevege seg eller ligge i noen stillinger. Nå skal det sies at når jeg har vanlige menssmerter så er de ganske intense, men de befinner seg i lårene mine, ikke magen, så dette var veldig nytt for meg, og det kan hende jeg stresset meg selv ut enda mer. De ble svakere til slutt og jeg sovnet, men nå morgenen etter tror jeg de er så og si borte. Kan det være livmoren som strekker seg og vokser? Trodde jeg skulle ha følt det før.. Jeg var hos jordmor 5 dager siden og da hadde mini god hjertelyd, så.. håper alt står bra til der nede. :/ Har heller ikke hatt noen blødninger... Håper på gode råd og snille ord! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142385423-vondt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mentha Skrevet 1. oktober 2010 #2 Del Skrevet 1. oktober 2010 Det er vanskelig å si hvor smerter kommer fra når man ikke opplever de selv, men det kan jo være både strekksmerter og stress.. Jeg har ingen medisinsk bakgrunn for å si dette, bare personlig erfaring Jeg hadde en uke hvor arbeid og oppgaver tårnet seg opp rundt meg, og jeg tok meg ut mye mer enn jeg burde. Stresset var voldsomt, og jeg klarte ikke slappe av selv om jeg absolutt skulle ha gjort det. De dagene var jeg mye plaget med menslignende smerter i magen. Ingen stilling var behagelig og jeg sov fryktelig dårlig om nettene. I tillegg blødde jeg bitelitt, og da gikk det til slutt opp for meg at jeg ikke kunne fortsette sånn. Sambo og jeg reiste bort på fjellet for en helg og bare slappet av, tenkte ikke på noenting annet enn å samle krefter og sove. Og både smerter og blødning forsvant med en gang! Etter det har jeg skjønt at stress påvirker magen min i stor grad, og jeg gjør mitt beste for ikke å stresse meg opp. Grunnen til denne lange harangen var egentlig å poengtere at i alle fall i mitt tilfelle så er stress en stor påvirkningskraft, og kanskje du kan ha noe av det samme? Jeg ville ikke bekymret meg hvis smertene roer seg når du klarer å slappe av, men jeg ville tatt det på alvor og gått inn for å roe meg ned Jeg snakket med jordmor om dette, og hun sa at det ikke var en gunstig situasjon for fosteret å bli utsatt for mye stress, og at det var viktig at jeg heller lente meg mer på de rundt meg og fokuserte på å slappe av og legge meg ned når jeg var sliten og merket at stresset begynte å komme. Hvis du er bekymret og stresser deg opp pga det så slå en telefon til jordmor eller føden, så kan de veilede deg videre. Det er alltid bedre å ringe en gang for mye, om ikke for annet enn å bli beroliget selv Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142385423-vondt/#findComment-142385633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 1. oktober 2010 #3 Del Skrevet 1. oktober 2010 Kan bare nevne egen erfaring med lignende smerter. Hadde noen dager hvor jeg stresset en del, fikk veldig vondt i magen, like over ved skambenet, klarte ikke ligge, sitte eller stå godt.. Når det var slik så måtte jeg jo stresse ned, for å få litt kontroll, føle etter hvor det var vondt, og hvor vidt jeg skulle ringe føden eller noe. Smertene roet seg gradevis, og siden jeg skulle til jordmora dagen etter, så valgte jeg å forholde meg rolig til da. Når jeg kom til jordmora (15+1) så tok jeg det opp med henne, vi sjekket hjerterytmen til lille først av alt, og den var sterk og god. Jordmora sa at det kan være livmora som strekker seg, noen merker så vidt smerte eller endring, jeg er opprinnerlig en av dem, men, når jeg stresset slik, så kunne det utgjøre at smerten ble intens, hun mente det kunne være kroppen min som sa i fra at jeg nå måtte roe meg, da stress ikke er bra for fosteret. Så hver gnag jeg starter å stresse nå, så prøver jeg å puste rolig og roe meg ned.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142385423-vondt/#findComment-142385739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå