Gå til innhold

Bivirkninger utrogestan

Anbefalte innlegg

Regner med det er flere enn meg som har prøvd/prøver dette og lurer litt på hvilke bivirkninger dere har fått??

Jeg er bare på dag 5 etter ins og sliter veldig med kvalme, sure oppstøt, (fysisk) hard mage, vondt i korsryggen, konstant sur og trøtt og tildels ømme bryst... Vet ikke om jeg skal ta noe av dette som positive tegn eller alt som bivirkninger. Har jo inderlig lyst å lykkes, men vet jo at jeg tilfører kroppen det hormonet som lager symptomene så tar det ikke for god fisk at det er noe der heller... Ja, jeg pleier forresten aldri å endres i temp, men fra dag 2 har jeg steget 0,1 grad hver dag... Vet ikke hva det har å si heller...

Er uansett alt for tidlig å tenke graviditetssymptomer, men håper bare at tablettene har effekt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142385350-bivirkninger-utrogestan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom du bare er 5 dager etter inseminasjon, har ikke et eventuelt befruktet egg festet seg i livmoren ennå, så det kan strengt tatt ikke være graviditetssymptomer du kjenner. Utrogestan inneholder jo progesteron og kan gi en del av de symptomene du opplever.

Det er vel bare å bite tennene sammen og ikke tenke så mye på det før testdagen. Vanskelig, jeg vet :)

Mine bivirkninger av Utrogestan var forvekslende lik graviditetssymptomer; kraftige murringer i magen (særlig venstre side), ømme bryster, tisset mye på natten, ekstremt varm og veldig tørst. Syntes også jeg ble noe "Blue", nedstemt.

Bivirkningene gav seg til kjenne ca. 5 dager etter inseminasjon, alt gikk over ca. 2 dager før ikm.

Det er litt slitsomt når bivirkningene er lik graviditetssymptomer, jeg tørr ikke glede meg for tidlig.

Lykke til

Ja, nå viste det seg at noen av mine antatte bivirkeninger hadde en helt annen årsak... Jeg har nemlig vært trøttere og trøttere i det siste og dermed også uttafor, kald og sliten. Det viste seg å være lave jernverdier og altså ikke ha noe med graviditet eller ikke å gjøre... Hehe! Så det er lett å la seg lure for tiden det er sikkert! Tempen holder seg oppe, men ellers er det ikke masse tegn jeg har lenger selv om jeg bare er på dag 6 nå... Greit egentlig for da slipper jeg stresse så får jeg bare vente å se hva som skjer neste helg!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...