Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min 10 mnd gamle tullemor hadde fått ny bleie og kvels og da var alt flott. Så begynte leggingen og da begynte hun å gjøre seg til så hun fikk no kave litt rundt i stua osv. Så var det inn i senga, og da skreik hun å bar seg noe volsomt. Det luktet da bæsj fra bleia, og når jeg skiftet da var hun ILDRØD på skrittet. Virket som om det svidde noe helt volsomt for henne. Så jeg vaska no forsiktig å på med masse sinksalve. Så nå kl halvtolv våknet hun igjen å hylte som bare det stakkar, da hadde hun tisset litt å det svidde sikkert igjen! Så da gjorde jeg samme prosessen som forige gang.

Syns så forferdelig synd på henne. Hvorfor har dette skjedd? Noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre for henne? Hun har aldri vært sånn før!

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende hun er alergisk mot bleien eller våtserviettene..

Mine barn ble og ganske røde en stund , men gjikk over. hvis det ikke virker med sink salve , bruk potetmel! det skal hjelpe.

Bare ha henne mye på gulvet uten bleie , så hun får luftet seg litt :)

Skrevet

Enig, helt tørr og deretter masse potetmel! Lindrer godt her ihvertfall.

Skrevet

lurt å la lufttørke som de andre skriver. Selv har jeg også god erfaring med å smøre med inotylsalve, den er så tjukk at den på en måte kapsler inn huden og lar den gro. Bruker ofte om natten hvis huden ser litt rød ut. Da går det jo noen timer mellom bleieskift, og salven forebygger da bra. Håper det ordner seg :)

Skrevet

Vår snuppe er også ofte rød på stumpen. da vasker vi kun med neutral olje (ikke vann) og smører med sink. til kvelden smører vi med burts bees bleiesalve som inneholder sink, bivoks og lavendelolje (beroligende lukt og beroligende for irritert hud). fordelen med sink og burts-salven er at de er lette å vaske vekk slik at du ikke irriterer huden på ny ved å stå å gnu på salverester ved neste skift!

Lufting er nok uansett det beste virkemidlet :)

Skrevet

INOTYOL salve tar det:) Funker allerede etter et par timer

Skrevet

Jeg ser du har fått flere gode råd her inne.

Du kan også prøve å bytte bleiemerke. Det kan være at det ikke er god nok oppsuging i bleia eller at huden hennes av en eller annen grunn reagerer litt lettere på den bleietypa.

Jeg pleier nesten alltid å la vesla ligge på et håndkle på badegulvet mens jeg dusjer. Der ligger hun bare i stumpen og spreller. Det gjør godt for huden hennes. Og på badet er det jo godt og varmt slik at hun ikke fryser.

Skrevet

Sinksalve, potetmel og lufting av stumpen hjelper bare ved svakt til moderat bleieutslett, mens ved skikkelig kraftig utslett er det bare Inotyol som klarer biffen- det er ihvertfall min erfaring! Smør på et tykt lag på kvelden, og det er som regel helt borte dagen etter=)

Skrevet

Har veldig god erfaring med Dr Greve Allround cream. Den tar alt av utslett og sårhet. Er det "bare litt" på jenta mi så er det borte dagen etter. Er det et stort område er det helt tydelig redusert. Anbefaler denne på det sterkeste da sinksalve ikke har hatt effekt her i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...