Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Dette forstår jeg ikke, og kommer aldri til å forstå. Syns de fleste religioner er latterlige!!! Og det hyler jeg ut så mye jeg vil. Hvorfor skal jeg sitte å respektere at menn tvinger konene sine til å gå med burka, slår dem og voldtar dem??? Jeg RESPEKTERER ikke slik! Gjør du?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Det skjønner jeg heller ikke. Religion er jo et livstilsvalg, akkurat som å være goth eller vegetarianer, men gothere og vegetarianere får ikke samme vern som de religiøse. Jeg har ennå ikke funnet en religion som fortjener min respekt. Kvinnehatende alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Det er ikke alt innen en religion jeg synes er ok og respekterer. Men jeg respekterer at andre tror på noe annet og har et annet syn på ting enn det jeg har.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Man trenger ikke å respektere selve religionen, men man skal respektere andre mennesker og forstå at alle er forskjellige og har rett til å følge den religionen de selv ønsker. Kvinnehatet, vold og voldtekt mot kvinner stammer ikke fra religion heller, men fra gamle skikker og samfunnsholdninger de er oppvokst med.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Skjerp deg a! Hvis du skal uttale deg om noen religioner så må du kunne om de også Det er ingen religion som sier at man kan; sitat fra deg: at menn tvinger konene sine til å gå med burka, slår dem og voldtar dem. Dette har med kultur å gjøre, ikke religion!!! Hilsen IKKE religiøs person som har lest litt mer enn deg!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Også når de skal tvinge troen sin på deg?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Synes mange religioner er kvinnenedtrykkende. Var selv medlem av en til jeg var 15 år, da var jeg gammel nok til å slippe å gå på møtene. Mennene var overhodene i menighetene, bare bra om de tok utdannelse. Men kvinnene ble ikke oppfordret til dette, og de ble sett ned på dersom de ønsket å videreutvikle seg etter videregående skole. Da ble de mer eller mindre giftet bort til en mann(gjerne rett etter 18-års dagen) eller hun velger selv mann, men det er forventet at man gifter seg tidlig, for de har jo ikke lov til å ha sex eller være alene sammen uten anstand..haha.. voksne folk liksom. Så skal da kvinne helst være hjemme å trøkke ut 2-3 unger, kanskje ha en deltidsjobb i en plass hun ikke blir påvirket til å ta dårlige valg. Så skal hun da leve under mannen og være fornøyd med livet. Herregud, hadde jeg ikke gått ut som 15-åring hadde jeg vært gift nå i 7 år og hatt ca 3 unger allerede+ null utdannelse og jobbet med noe som ikke interesserte meg. For et trist liv mange av de lever. Ser det på de tidligere vennene mine, livsgnisten blir bare sugd ut av de. Det er nemlig ikke meningen at kvinnene skal utvikle seg, så der blir du faktisk sett ned på dersom du tar utdannelse, for da er du mer opptatt av deg selv enn Gud. Mine foreldre er fortsatt medlemmer og jeg hadde gitt begge bena mine om de meldte seg ut. Makan til religion som forpester sinnet til folk.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 At man ikke gjenkjenner lusa på gangen er det som er mest provoserende. Sensurering og diskriminering har igjen blitt en del av det offentlige rom, i religionenes navn? Jeg har problemer med å respektere totalitære sytemer, uansett i hvilken form de kommer.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 Det er muslimene som har denne kulturen.
☆☆☆ Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 Personlig respekterer jeg ingen religioner overhodet, men mener likevel at personer skal respekteres uavhengig av hva de tror på.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 det og vise respekt ovenfor andre menneskers valg i livet, deriblant trosretning, er ikke det samme som og moralsk annerkjenne og være ening i religionen som sådan. dessuten å er det mange mennesker som bor i deler av verden der de ikke direkte har mulighet til å velge å tro på den gitte religion eller ikke. en må like fullt respektere de menneskene for dem de er, ikke dømme de på det grunnlag av at de er født i et samfunn med andre normer og religioner enn slik det er i lille norge (som forøvrig er en bitteliten del av verden!!) og så er det vel ingen direkte sammeheng mellom religion og kvinnemishandling. ingen religion oppfordrer til kvinnemishandling, men det forekommer ofte av andre grunner som for eksempel psykopatiske ektemenn eller av livssituasjonen er så kaotisk og fullstendig ute av mening at noen menn rett og slett blir gale i hodet av det. det har ikke noe med religion å gjøre!
Sweet Amber Skrevet 30. september 2010 #12 Skrevet 30. september 2010 Jeg respekterer ikke religioner i seg selv. Men jeg respekterer mennesker. Alle mennesker har stor verdi, den krymper ikke om vedkommende er religiøs...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #13 Skrevet 30. september 2010 Du trenger ikke respektere alle religioner, men du bør respektere menneskene og at folk har andre meninger enn deg.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #14 Skrevet 30. september 2010 Ja, i følge den kulturen de fleste nordmenn er oppdratt i, så er alle mennesker like mye verd. Men innen islam så er ikke en kristen eller en jøde så mye verdt. Så kan man spørre om hvem som er diskriminerende?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #15 Skrevet 30. september 2010 Kan ikke du skru av anonymknappen, så kan vi ta denne diskusjonen etterpå? Lett å være rappkjefta med anonymknappen på?!?! Faen du burde fått juling!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #16 Skrevet 30. september 2010 Må få si at dere er sinnsyke alle sammen! Er det slik ukultur dere skal føre videre til barna deres? Det er pga sånne som dere at det er krig og terror i verden!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #17 Skrevet 30. september 2010 Du mener at vi må respektere folk som tror at vold mot kvinner er OK?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #18 Skrevet 30. september 2010 Meget mulig det står i koranen. Det står mye rart i bibelen også. Jeg kommer aldri til å lese koranen og forholder meg derfor til adferden til de muslimene jeg kjenner: de jeg kjenner respekterer andre mennesker uansett religion, men begynner å bli temmelig lei av muslimhets... Intet menneske er så lite verdt i den jevne nordmanns øyne som en muslim. Og de som konverterer blir kalt Quislinger og landssvikere av andre nordmenn. Er det respekt?? Er det likebehandling? Tror ikke det...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #19 Skrevet 30. september 2010 Det er pga. overtro at gamle skikker og samfunnsholdninger bevares. Det vil si, at guder og spesielt frykt for straff fra disse gudene brukes til å kontrollere folk gjennom skikker og sånt.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #20 Skrevet 30. september 2010 " ingen religion oppfordrer til kvinnemishandling " Høhø. Du bør begynne å lese religiøse tekster (Bibelen, Koranen, Torahen, osv.)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #21 Skrevet 30. september 2010 Kvinnevolden er ikke religion, det er kulturen! Og man mister ikke menneskeverdet om man er en forbryter, som en voldsutøver, men man må jo selvsagt straffes for det.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #22 Skrevet 30. september 2010 Jeg bare gjetter at du aldri har lest Bibelen eller Koranen eller noen annen religiøs tekst.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #23 Skrevet 30. september 2010 Hvem faen har skada deg når du var ung a? Blei du voldtatt og spytta på av onkelen din eller? Du bør hvertfall bli rista og banka opp litt og barna dine bør adopteres bort til taliban og komme tilbake og lære deg folkeskikk din j**** idiot!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #24 Skrevet 30. september 2010 ?? Har du vondt noe sted eller, 22:43?? Ser ikke problemet med det jeg skrev. Jeg krever å bli behandlet som et likeverdig menneske jeg også! Hvem er det som egentlig er idiot, når du tillater deg å ytre noe så ondskapsfullt til et annet menneske?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #25 Skrevet 30. september 2010 Spørsmålet er islam syn på andre religioner, ikke muslimenes syn og handling mot andre religioner. Islam FORBYR muslimer å være stolte i forhold til andres tro, og å unnlate å vise respekt for deres religiøse steder. Koranen sier: "Tal ikke nedsettende om det de tror på i stedet for Gud..." (6, 108) Muslimer skal vise respekt for alle, også for dem som dyrker falske guder. For de er oppriktige i sin tro, og idolene er hellige for dem. Dette er Islam og religion, det mange av dere skriver om er ikke religion men fra gamle skikker og samfunnsholdninger de er oppvokst med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå