Mammapudding Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Har 2 marsvinjenter. Men så har den ene lagt på seg rundt magen, og jeg begynte å lure på om de kanskje er gutt og jente. Er fortsatt ikke sikker. Snakket med en dyrlege som synes det hørtes ut som om hun kunne være gravid ut fra det jeg fortalte, og tipset meg om å veie henne for å se om hun går opp i vekt fra uke til uke. Syns magen hennes er litt større, men ikke så mye (er 2 uker siden jeg merket det først tror jeg) og hun har gått opp 20 g på 1 uke..det er da ikke så mye? Hun er 9-10 mnd. Hvis hun ikke er gravid er jeg redd det er noe galt med henne, magen hennes føles så rar..annerledes enn den andre sin mage. Synes ikke de ser helt lik ut nedentil, men syns heller ikke noen av de likner på bilder jeg har sett av guttemarsvin nedentil..Hmmm..vanskelig..
Gjest irismor Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Bortsett fra at de biter noe innihampen kjapt og det resulterer i 1 time på legevakta og stivkrampe (forøvrig gitt av verdens kjekkeste lege, superflaut) :-) Høres ut som du snart er den lykkelige eier av en liten marsvinfamilie. Tips: selg ungene tilbake til dyrebutikken dere kjøpte marsvinene i. De som har solgt dere en av hver og ikke to av samme kjønn.
ano`num *17.03.10* Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Marsvin skifte vell kjønn om de kommer i samme bur? Eller er det bare kaniner? Mener å huske at de i dyrebutikken sa så. Vi kjøpte oss først et dyr som var ensom og ulte. Dro tilbake og fikk da høre at selv om vi valgte to av samme kjønn i et bur ville det ende med en familie. Vi kjøpte det motsatte med løfte om at de ville kjøpe tilbake ungene etterhvert som de kom. De kunne gjøre det så lenge de var sikre på at det ikke var inavl. Enig i at det høres ut som et gravid marsvin..... Da ble magen svær, på slutten nådde bena omtrent ikke rundt og ned. Litt av et syn! Når jeg strøk langt magen på dyret kjentes det ut som om den var full av klumper. Eneste tiden hun var hissig var når hun var gravid..... Om det skulle kunne gi et hint
Ugl@ Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Kaniner skifte kjønn??? Jeg var svært vanskelig for å tro at pattedyr kan skifte kjønn fra hunn til hann, at det kan i enkelte tilfeller være snakk om dyr som har litt usikkre kjønnstrekk er en annen ting, men spontant kjønnskifte strider mot alt jeg har lært om biologi i hvertfall ;-)))) Men artig at de i dyrebtikker prøver seg på slike røverhistorier *lol* Til deg HI, ikke umulig du har fått en av hver, hører jo stadig om det, forundrer meg at det skjer så ofte, mon tro om de bare gjetter seg til hvilket kjønn det er?
Mammapudding Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2010 Ja hun som solgte de er oppdretter og kunne ikke skjønne at hun skulle ha tatt feil. Har ikke vært med de for å få det sjekket at henne på nytt, men om vi får unger skulle hun ta imot ungene når de kan forlate moren. Blir jo spennende å se da, om det kommer noen små Man må jo bare vente å se, men hadde vært greit å vite hvor mye de pleier å legge på seg i når de er gravid...for om hun ikke er gravid å fortsetter å legge på seg så er vel ikke det så bra heller
Snupi27 Skrevet 1. oktober 2010 #6 Skrevet 1. oktober 2010 man ser fort om du har gutt eller jente. guttene har store baller bak. hehe.. jeg har hatt mange marsvin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå