Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår er 4 mnd på lørdag. han er en stor gutt og vært det siden fødsel =)

det føles ikke ut som om han virker så mett lenger på kvelden egentlig.

helsesøster sa at jeg bør nok begynne med grøt når han er 4 mnd siden han er en stor gutt.

jeg har begynt smått å gi han det nå, men det han får i seg metter nok ikke så mye enda.

det jeg tenkte da var å kanskje gi en flaske med mme på kvelden før han legger seg frem til han blir mett av grøten?

han har sovet hele natten fra han var litt over 2 mnd (ja, det er sikkert luksus) men nå har han begynt å våkne på natta. begynner i 24 tiden og våkner annen hver til 1,5 times mellomrom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt verdt å prøve det! HS anbefalte meg en flaske mme på kvelden heller enn grøt på 4mnds kontrollen, så her i huset blir det mme. Dvs jeg gir en flaske med utpumpet melk blandet med mme sånn at det ikke går utover produksjonen min at han får mme. Lettere å like smaken også tror jeg. Spiser vanligvis 180-200 ml på sengekanten. Han sover nå vanligvis fra 19-01/02 og igjen 05/06. Tidligere var det annenhver time her også.

Som bonus er det mye lettere for pappa å være alene på kveldstid, og enklere når vi skal ha barnevakt også for da er han vant til flasken og ikke pupp.

Skrevet

takk for svar =)

nå har jeg vært veldig plaget av sår på puppene mine så i det siste har jeg brukt skjell eller hva jeg skal kalle det som i tillegg samler om melk. det har jeg hellt over på flaske så da skal jeg jammen meg blandet det i litt mme i kveld. =)

når jeg pumper så får jeg så og si ikke ut så mye.. kanskje rundt 60 ml hvis jeg har flaks.

har spiser jo så mye at jeg har vel ikke tid til å fylles opp igjen. hehe

Skrevet

Ga min lille (store) gutt mme på kvelden fra han var ca 1 mnd. Han la maaaasse på seg. Kurven spratt i været, så jeg måtte slutte. Men jeg kontrollerte kanskje ikke mengden så godt.. Ellers funka det fint. Men jeg gikk over på pupp igjen. Skulle bare si ifra, er sikkert annerledes nå når de er 4 mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...