Gå til innhold

Hva er det tidligste dere har fått høre hjertelyd???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her vil helst ikke jordmora høre på hjertelyden for tidligest 13-14 uker, for å ikke skape unødig engstelse om hun ikke finner den akkurat når hun prøver på det.

Men sikkert litt forskjellig praksis fra sted til sted!

jeg har babywatcher. Første gang jeg var gravid fikk jeg høre hjertelyden i uke 10 hos jordmor. Andre gang fant jeg hjertelyden selv i uke 9. Den var veldig vanskelig å finne. Så synes ikke det er så rart at jordmor ikke prøver å finne den så tidlig

Annonse

De var ikke så vanskelig å finne den igjen når jeg først fant den. men syntes det var vansklig å finne den den aller første gangen. Så må jeg også legge til at det faktisk var vere å finne hjertelyden før uke 12 andre svangerskap enn første svangerskap. var merkbar forskjell

Heisann.....

angelsound her.... men jeg skjønner ingenting av den.... får opp på displayet melllom 60- 90 i hjertelyd... men det må jo være min egen puls.... fikk en gang opp 130 men kunne ikke høre noe hjerte med i displayet sa den at det var hjertelyd..... så kunne den vise 122 uten at jeg hadde startet.... jeg er bare oppgitt av hele greia.... er det noe galt med min....

jeg er nå 10+2 så det kan jo hende at det er fortidlig.....

Rundt 13 fullgåtte uker, men det var også første gang jeg var på kontroll.

Var forresten på en tidlig tidlig innvendig ultralyd da jeg var ca. 8 uker på vei. Da kunne man se et bankende hjerte.

Det er ikke så uvanlig at de ikke finner hjertelyden så tidlig. skjønner at du er skuffet for da slapper man av litt mer og da går det opp for deg at det faktisk er liv der inne. Men kanskje finner hun den neste gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...