*LillaMeg* Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Jeg burde vel egentlig gå over til nan2 nå, men han fikk så hard bæsj av det.. Etter uker uten malt og sviskemos, så fikk han plutselig stopp.. Og i nan2 er det jo jern.. Men er det mulig å bruke en blanding av nan1 og 2? Vil jo at han skal få alle tilskuddene han trenger, men det blir kanskje litt mye i hver melk.. :s Han er 5mnd, så i teorien skal han ha et jernlager selv fortsatt, og han er ikke spesielt slapp eller noen tegn på jernmangel.
Hanna30 Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Det er vel slik at man strengt tatt ikke trenger å gå over til Nan 2 i det hele tatt, så da må det jo goså være helt greit å gi en blanding? Annenhvert måltid eller noe. Tror ikke du trenger å bekymre det over det, bare gi litt av begge du! Men jeg er ingen ernæringsekspert så skal ikke være skråsikker. Men har iallefall hørt at man kan gi 1 hele tiden, man er ikke nødt til å gå over til 2.
Hanna30 Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Får han annen mat i tillegg? Grøt? Da er det iallefall ikke nødvendig med nan2, for han får jern gjennom maten!
*LillaMeg* Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2010 Hmmm.. Det har jeg ikke tenkt på engang.. Kanskje det ikke er nødvendig med nan2 enda da, for han får jo grøt og frukt\grønnsaksmoser..
blomstre Skrevet 1. oktober 2010 #6 Skrevet 1. oktober 2010 Hei Nan2 er et produkt for babyer over 6 mnd som er finspist på annen mat og ikke får i seg nok jern fra fast føde. Som du sier har din baby fremdeles jernlager, og spiser babyen grøt i tillegg så er de ingen grunn til å gå over til Nan2. Nan1 er et fullverdig produkt som kan brukes i hele mme-perioden, du trenger nødvendigvis ikke å bytte. En baby på 6 mnd som spiser 2 posjoner industrifremstilt grøt for dagen får nok jern. Den eneste forskjellen på Nan1 og 2 er jernmengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå