Christine Alexandra Skrevet 30. september 2010 #1 Del Skrevet 30. september 2010 Hei..! Er førstegangsgravid og er snart 16 uker på vei. For 2-3 uker tilbake begynte jeg å klø noe helt forferdelig over hele kroppen. Jeg søkte litt her og der på internett for å prøve å finne noen tips om hva dette kunne være, eller tips for å få det til å slutte. Leste da en del om svangerskapskløe og ble veldig urolig av det jeg leste, så jeg kontaktet lege og tok blodprøver, som senere viste at alt var som det skulle. Heldigvis Men alikevel ble jeg sendt til sykehuset for en nærmere sjekk. Der tok de flere blodprøver som jeg venter på svar på. Legen på sykehuset skrev også ut medisiner mot kløen til meg. Phenergan heter de. Bestemte meg for å lese litt rundt før jeg tar de, og finner da ut at de ikke skal brukes av gravide. Så nå er jeg rimelig forvirret her jeg sitter Det jeg lurer på da, er om noen her har noen tips mot kløe eller evt. hvorfor de medisinene ikke kan brukes av gravide ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142383682-phenergan-mot-kl%C3%B8e/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine78 Skrevet 1. oktober 2010 #2 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg tar også Phenergan, ikke mot kløe men mot eksterm kvalme. Fikk det også skrevet ut på sykehuset, og fikk det på sykehuset mens jeg var innlagt. Det er jo slik at det ikke er noen legemiddelfirmaer som tester medisiner på gravide. Det sier seg selv. Men legemiddelet har vært i bruk på gravide i mange mange år. Det er bare det at legemiddelfirmaet vil fraskrive seg all "skyld". Det finnes vel knapt noen medisiner i verden som det står at kan tas av gravide men det betyr jo ikke at man ikke kan ta det. Du kan være trygg på at legen vet hva de driver med. Som sagt tar jeg Phenergan selv og er ikke det minste redd for det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142383682-phenergan-mot-kl%C3%B8e/#findComment-142385460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå