ønsker nr 3!!! Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Jeg gir noen ganger flaske til datteren min når jeg går ut. Jeg skal reise og lurte på om jeg kan ta med vann i termos på flyet eller er det ikke lov?
Hanna30 Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Ja, det går helt fint! Kan hende de lukter på det eller ber deg smake. Men jeg har aldri måttet smake. Bare si ifra at det er til melk, så er det ikke noe problem.
ønsker nr 3!!! Skrevet 30. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2010 takk takk jeg føler at jeg spør mye i det siste hehe. men sånn er det når man får nytt barn.
ano`num *17.03.10* Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Jeg fikk vite at det _ikke_ er lov! Men en kan ta med en tom termos eller det du har vannet i ellers og få kokt vann i kiosken på innsiden. Mulig det praktiseres ulikt? Spm`et er vell helst hva som skjer om du tar med kokt vann og det ikke er ok likevell? De tar jo alt som ikke er lov, tar de flasken å? (Eller, det er vell muligheter for å gå tilbake med det - så da kan en vell strengt tatt gå ut av køen og helle ut vannet for så å gå tilbake)
stearin Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Jeg har flydd flere ganger med min datter, har med kokt avkjølt vann og kokt varmt vann. Har aldri vært noe problem:) Innland går ihvertfall greit, har flydd med norwegian, widerøe og sas.
-Nikken- Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Det er låv , jeg selv måtte ha med melk på flaske når jeg skulle reise hjem med tvillingene mine siden jeg måtte reise for å føde , å di sa det var helt greit uten å gjøre noe med melken , siden di så jeg hadde barn.! så regner nesten med det er låv!
Hanna30 Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 Det er lov! Det er unntak for flytende væske-reglene når det gjelder melk til babyer. Ikke noe å problematisere! Det kommer ikke til å skje at man plutselig ikke får lov likevel. Kanskje de reagerer om man har med fem liter eller noe, men den mengden babyen drikker + litt ekstra er helt ok! Jeg bruker å ha med en halv liter kaldt vann på flaske og en termos varmt vann. Over en liter (for å være helt sikker i tilfelle det blir forsonkelser og sånt), og det har alltid vært helt greit! En gang lukta de på det, ellers har de ikke sagt noe som helst.
Gjest Skrevet 1. oktober 2010 #8 Skrevet 1. oktober 2010 Vi fløy til Spania med babyen for noen uker siden, da ringte jeg Gardermoen på forhånd og fikk beskjed om at vi IKKE fikk ta med vann men at vi helt sikkert kunne få kokt vann på flyet. Derimot ferdigblandet NAN på kartong var helt greit, så vi hadde med det og sånn flaske som varmes opp med patron.
Hanna30 Skrevet 1. oktober 2010 #9 Skrevet 1. oktober 2010 Hm, merkelig. Det er jo unntak for mme. Og jeg har gått igjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen (og fem andre flyplasser i inn- og utland) uten noen som helst problemer. Vet ikke hvem man snakker med når man ringer, men de kan ikke vite reglene iallefall. Det går iallefall helt fint! Aldri noen som har laget noen som helst problemer når jeg har reist, bare en gang at de ba meg åpne så de kunne lukte på vannet. De har også lov til å be deg og å smøre det på huden eller drikke av det, men det har jeg ikke opplevd at de gjør. Hvis noen virkelig orker å lage trøbbel med at det er vann og ikke utblandet mme, så er vel det verste som kan skje at de ber deg blande pulveret i og så drikke av det. Ble overrasket over at noen har fått beskjed om at det ikke er lov, for når jeg har ringt har de sagt at det er lov og som skrevet har jeg reist flere ganger og det har aldri vært noe problem.
Hanna30 Skrevet 1. oktober 2010 #10 Skrevet 1. oktober 2010 For å utelukke all tvil (sakset fra flaskeposten.org): Det nye regelverket om begrensninger på flytende væske i håndbagasjen på fly kom som et resultat av et terrorforsøk i London i august 2006. En terrorist prøvde da å smugle flytende sprengstoff inn i flyet, under påskudd av at det var morsmelkerstatning. På spørsmål fra Flaskeposten i mars 2007 svarer Avinor at det er lov å ha med både termos med varmt vann, og kaldt kokt vann ombord på flyet. Dette er utstyr som er nødvendig for å tilberede MME på korrekt hygienisk måte. Det er imidlertid viktig at væsken oppbevares slik at det er enkelt å smake på innholdet dersom sikkerhetskontrollørene skulle ønske dette. Ferdigblandet MME på pakker er også et alternativ på fly. Disse kan varmes i vannbad eller i mikrobølgeovn. Vær oppmerksom på at ikke alle flyselskaper har mikrobølge ovn og/eller varmt vann tilgjengelig på alle flyvninger. Ta kontakt med flyselskapet på forhånd og spør.
arachnia Skrevet 1. oktober 2010 #11 Skrevet 1. oktober 2010 Det er lov å ta med alt barnet trenger til flyturen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå