Gå til innhold

Har du fått dilla på noe?

Anbefalte innlegg

Ble litt inspirert av 3. trimester, så må bare spørre dere her inne... Har dere fått dilla på noe enda?

Jeg hadde lenge dilla på sjokoladmelk, alle slag. Bare måtte ha, hver dag.... Og loff med hvitost (norvegia, ikke noe lett-variant nei)...

Nå for tiden skal det være horn e.l. med frø på, og enten brun- eller hvitost. Druer er himla godt også... Epler...

Jeg orker ikke:

Pølser,

pepsi max (som jeg elsket inntil jeg ble gravid),

alle lett-produkter, både av brus, saft, pålegg etc.

Kommer sikkert på mer....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142383503-har-du-f%C3%A5tt-dilla-p%C3%A5-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har fått helt dilla på polarbrød med MYE smør og apelsinmarmelade, ferskpresset appelsinjuice og pepsi max ( og jeg misslikte sterkt brus før, men nå må jeg ha et glass pepsi max om dagen ) :P

det er ikke de værste dillaène jeg kunne hatt =P

men gud om jeg ikke har noe av dette i hus, når jeg vil ha det så går det nesten galt =P

Brødskiver! Gikk på lavkarbo da jeg ble gravid, men så har jeg latt det fyke. Nå må jeg har brødskiver ofte, hele tiden, med leverpostei og agurk. Og så har jeg blitt avhengig av å ha ordentlig smør på brødskivene. Alltid, hele tiden!

Hvis det er som de sier at kroppen vil ha ting den mangler så er det tydelig at jeg mangler jern og D-vitamin :P

Ellers hadde jeg dilla på salt lakris fram til for noen uker siden, da kom nemlig halsbrann og sure oppstøt, og lakris ble ikke så fristende lenger ;)

Men vaniljeyoghurt har plutselig blitt en favoritt, med revet sjokolade oppi. Ikke så forferdelig sunt, men to-tre ruter melkesjokolade annenhver dag ser jeg ikke på som noen krise ;)

Savner spekepålegget da, som jeg var så glad i før jeg ble gravid: salami, fårepølse, morr osv.

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

MÅ ha:

- Melk

- Faris med lime smak

- Leverpostei

- Makrell i tomat

- Må kjøpe japp i butikken! Trenger ikke spise den, men MÅ kjøpe (totalt rart)

Orker ikke tanken på:

- Brus generelt, men hvertfall ikke mørk brus, blir kvalm og får brekninger av lukten

- Kjøttdeig av svin, helt forferderlig lukt synes jeg nå (er det vi pleier å bruke når jeg ikke er gravid)

Ellers får jeg små kikk :) MÅ bare plutserlig ha lakris, snop generelt, pasta (i alle varianter/smaker) og rett i koppen kakao.. De sugene kommer og går..

Annonse

Nei, ingenting denne gangen eller forrige gang.

Jeg har sånne små-dillaer som man gjerne kan ha som ikke-gravid også, men ikke sånn at jeg MÅ ha noe :P

Jeg er heller på den at jeg ikke orker å lukte eller smake ting, som for eksempel baconpølser på narvesen, de få gangene jeg må inn der.

Eller bacon i det hele tatt, er i grunn dritkvalmt. Kaffe synes jeg lukter ekstremt godt da. Men som sagt, bacon, pølser, og grillmat er pjuk.

Hehe, rart hvor dilla man får på enkelste ting..

Har hatt litt dilla på sjokolade, Mentos og kullsyrevann=)

Men til lørdags snacks igår måtte jeg bare ha grov sennep og sylteagurk, sprøtt.. var så godt å tygge på det.

Får sånn rare ting som jeg plutselig bare må ha.

Med nr. 1 hadde jeg brunsaus, spiste det til alle døgnets tider og lang rosa saftis..

Jeg er i uke 12 i dag og sniker meg inn hit en dag fortidlig :)

Jeg har fått dilla på:

Lakris( er ikke så glad i det til vanlig)

Sjokomelk

Farris bris (takler ikke pepsi max og cola zero enda det egentlig er favoritt brusen)

Frukt, helst en stor saftig apelsin, men også epler, plommer og druer

Osteloff med masse smør og hvitost

Leverpostei

Hehe! Utrolig morsomt å lese hva folk får dilla på!

Jeg har hatt dilla på tomater nesten helt siden jeg ble gravid. (Er 18 + ett eller annet nå.) Og ikke sånne vanlige tomater som man kan få kjøpt billig i kg-poser, neida, små cherrytomater av snack-typen i 200 g pakninger til 35 kr pr stk må det være! Orker nesten ikke tenke på hvor mange tusenlapper som har fløyet de siste 4 mnd, når jeg spiser mellom et halvt og ett kg tomater om dagen... (Grøss!)

Eneste fordelen er at tomater er negative kcal, (man bruker mer energi på å fordøye dem enn man får i seg ved å spise dem) så jeg har ikke lagt på meg noe ennå, i motsetning til de to forrige graviditetene da kgene raste på fra dag en omtrent...

Det er heller ikke feil for vekta at jeg blir kvalm bare ved tanken på å spise sjokolade og annet snop...

Morro å lese at andre også reagerer på mørk brus, jeg bare elsket smaket av Pepsi Max før graviditeten, men nå er det bare blæhhh

Synes også jeg er blitt hypersensitiv på smaken av tilsetningsstoffer spes. light-produkter, billig juice f.eks. går ikke..

Har ikke blitt dilla på noe spesielt, men favorittene er frukt, fisk og grønnsaker..rene smaker med andre ord :)

Jeg er avhengig av grovt brød med leverpostei og majones til frokost...

Norvegia eller Prim kan også gå greit...;)

Også har jeg plutselig blitt veldig glad i forskjellige typer fisk, og fiskeboller i hvit saus...Nam!:)

Jeg blir kvalm bare av å tenke på :

Melk, sjokolademelk og kakao

pølse

Fun light saft

Pepsi Max og Cola

Lakris

hjemmelaget pizza

eple - og appelsin juice

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...