førstegang...1 Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Hvor mye melk burde jeg pumpe for at det skal holde for ett måltid? Er sikkert litt forskjellig, men ca??
trollemor86 Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 min gutt på 2.5 mnd spiser gjerne ca 200 ml til et måltid om han får flaske! Dersom han ikke har fått flaske før, så kan du jo begynne med en mengde og se hvordan det går, om han ikke virker fornøyd så gir du ham litt pupp etterpå så kan du øke mengden litt til neste gang! Det jeg har erfart, er at han gjerne ikke helt merker når han er mett med flasken. Når flasken er tom så gråter han å leter etter mer, men om jeg lager en flaske til til ham, så er han blitt fornøyd innen den er ferdig!
Guttemamma x 3 Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 En tommelfingerregel er at de spiser 15% av sin egen vekt i døgnet. (ved fullamming). Hvis f.eks. babyen din er 4 kg og spiser 8 ganger i døgnet blir det ca 75ml pr måltid. (4000 x 15%)/8 Hvis babyen din er 5 kg og spiser 6 ganger i døgnet blir det 125ml pr måltid (500 x 15%)/6 o.s.v. Dette er bare veiledende da, noen spiser mer, andre mindre og det er også gjerne litt forkskjell på hvor mye de spiser til hvert måltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå