Gå til innhold

IVF kort regime på Rikshospitalet

Anbefalte innlegg

Da blir det IVF på oss på Rikshospitalet. Sprøytestart i slutten av november og uttak i uke 49. Ble positivt overrasket over at vi fikk plass før jul, siden jeg hadde inntrykk av at ønsket om kort regime kunne sende oss ut i ventingen.

Men dere som har gjennomført det, hvilke doser gikk dere på? Jeg ble jo så stimulert av 50mg Pergotime at jeg ikke brukte Menopur før inseminasjonene etterhvert, så jeg håper jo at jeg slipper store dose. Både fordi jeg reagerer litt humørmessig på hormonstimulering og også selvsagt fordi disse preparatene er rimelig dyre.

Fortsetter under...

Syns det er positivt at dere får prøve kort regime, jeg har litt inntrykk av at klinikkene i Norge kjører langt regime som standard. Vi er i gang med første IVF i Haugesund og har lang protokoll med nedregulering først.

Vet du om hormondosene til FSH-stimuleringen er lavere ved kort regime? (jeg er satt opp med 150 ie Puregon i 10 dager i langt regime).

Hei, ja, jeg trodde egentlig vi måtte prøve det lange regimet, og gjorde forberedelser til å reise til Danmark i stedet, men da vi forhørte oss var det ikke noe problem å ta det korte regimet, vi måtte bare være klare over at det kunne føre til lenger ventetid. De sa at de bare kunne behandlet omtrent halvparten så mange hvis alle skulle kjøre kort. For vår del gjorde det ikke noe utslag, siden det var fullt neste syklus uavhengig av regime.

Jeg er usikker på dosene, jeg får vel vite det om ca 4 uker, når jeg ringer inn for å få resepter og opplegg. Men nysgjerrig og utålmodig som jeg er lurer jeg jo selvsagt på hva andre har tatt :-)

Masse lykke til, håper det klaffer på første forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...