Med_håp_i_magen Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 I går gikk jeg på en smell. Ingen tvil om at jeg har vært sliten i det siste, men jeg trodde jeg hadde det sånn noenlunde under kontroll - så feil kan man ta! Da jeg holdt på å gjøre meg klar til å dra til jordmor fikk jeg et sånt blotrykkanfall. Heldigvis hadde jeg god tid og kunne sitte i fem min på krakken i gangen til svimmelhet og kvalme ga seg. Mitt problem er at jeg, trolig pga fibromyalgien, ikke blir kvitt mattheten like raskt, den sitter i kroppen resten av dagen om jeg ikke får lagt meg ned og sovet et par timer. Men jeg skulle altså ut, så jeg blunket bort tårene og kjørte avgårde. Det gikk fint helt til jeg hadde parkert foran helsestasjonen, da rant tårene i strie strømmer. Jeg ble sittende i bilen til det ga seg - nok en gang glad for at jeg hadde beregnet veldig god tid. Så gikk jeg inn og satt og døset på venterommet til det ble min tur. Kontrollen gikk helt greit, helt til hun spurte hvordan jeg hadde det - da brast demningen... Jo mer vi pratet, jo flere tårer. Stakkars studenten som var der, hun ble litt rådvill Til slutt sa jordmor at det var tydelig at jeg var veldig utmattet, og at jeg måtte tenke på om jeg ville at hun skulle sette opp en time på sykehuset for å diskutere å sette i gang fødselen før tida for å ikke slite meg helt ut. Selvfølgelig er det større risiko knyttet til det enn vanlig fødsel, men det var verdt å vurdere mente hun. Jeg greide ikke å ta det inn der og da, så det blir jo evt å snakke om det om to uker igjen. Etter at jeg kom hjem tilbrakte jeg så godt som resten av dagen i senga / sofaen med tårene rennende. Det at noen andre sa at jeg var utmattet var tøft, uten at jeg helt skjønner hvorfor det overrasket meg. Nå har jeg grublet i et døgn på dette med å sette i gang. Ser at mange mener det gir kortere og vondere fødsel, men det kommer vel også litt an på grunnen til at man setter i gang? Så er det noen som har satt i gang av liknende grunn? Og som kan fortelle litt om erfaringene med det? Det ville jeg bli veldig takknemmelig for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå