Gå til innhold

hvilken bryllupssang hadde/skal dere ha??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi klarer ikke helt å bli enige, de sangene som er "våres" er ikke akkurat rolig romantiske sanger.

Så lurte på hvilken sang dere har og grunnlaget til det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Så spennende! Når er den store dagen?

I mai giftet vi oss, og jeg er veldig fornøyd med sangene vi plukket ut. Jeg synes det er viktig at tekstene i både salmene og i brudevalsen betyr noe spesielt for oss. Det gjør det hele mer personlig.

Som duett i kirken hadde vi 'kiss me' av sixpence none the richer. Vi hadde pianist, gitarist pluss to av mine venninner som sang:) Vi brukte den faktisk som utgangsmarsj. Stod å hørte på en stund, så gjestene fikk tatt bildene framme i kirken, og da mellomspillet startet gikk vi nedover kirkegulvet. Det var kanskje det mest romantiske med hele bryllupet tror jeg! Det var så vakkert:)

Vi danset brudevals, og da brukte vi en svensk vise faktisk. Falt for teksten på den. Den beskrev litt hvordan vi hadde lengtet etter å finne den rette, og kjærligheten man føler når man endelig har funnet ham/henne!

'Av längtan til dig' med Cajsa Stina Åkerström.

http://www.youtube.com/watch?v=0pFX2AIsb78

Så klart, dere har kanskje en helt annen musikksmak enn denne. Men vi lette lenge før vi fant det vi ville ha. Og det som vi visste ville passe perfekt til oss:)

Lykke til med å finne den perfekte sangen! Lytt til teksten! Den sier somregel mer enn melodien klarer å fortelle:)

Skrevet

Vi slet ganske lenge med å finne den vi skulle danse til. Men valgte "lift me" med Madrugada og Ane Brun...og var veldig fornøyd med valget:)

Begge to liker den veldig godt, så da vi først kom på den var det liksom ingen tvil;)

I kirka hadde vi "du og eg" av Bjørn Eidsvåg. Den fant jeg teksten på, og syntes den passet godt til oss. Da jeg hørte den for første gang fikk jeg helt frysninger, en fantastisk sang!!

Vi hadde også "gabriellas sång", ganske enkelt for den er helt nydelig;)

Skrevet

I kirka hadde vi "sånne som oss" med Henning Kvitnes og "Den finaste eg veit" med Hellbillis. 2 nydelige låter syns vi som passet til oss :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi gifta oss nå denne sommeren å hadde lagt veldig vekt ¨på det musikalske både i kirke å fest:)

Til inngangsmarsjen hadde vi canom in d av pachelbel

Denne hadde vi leid inn to fiolinister samt en chello som spillte sammen med orgelet å det var FANTASTISK vakkert...

Jeg følte jeg svevde oppover alteret til mannen som sto å venta med tårer i øynene *sukk blir helt mo bare jeg tenker på det*

Dette er en utroli nydelig stemningsvariant iallefall....

Utmarsjen valgte vi den klassiske Mendelssohn's Wedding March med fioliner, chello å orgel slik som innmarsjen.

Så hadde vi en som fremførte Hellbillies med " den finaste eg veit" siden dette er ei låt som betyr masse for oss, denne ble fremført når vi hadde blitt gift :)

Da vi kom til selve fest lokalet hadde vi David Guetta - When Love Takes Over (FeatKelly Rowland) som spillte mens vi gikk inn der alle gjestene sto rundt bordet å klappet :)))

Vår første dans som mann og kona hadde vi Lifehouse med " You and me"

Denne er bare helt utsøkt :))

Far og datter valsen ble det Sønnavindvalsen med Rita Eriksen

Å en skikkeli oppskruer på sang nummer tre var Elvis med "Crazy little thing called love"

Vi fikk så utroli skryt for en såpass spesiell å gjennomført vielse som ingen opplevd maken til å alt var bare helt fantastisk :)))

Skrevet

Vi vurderer Dagane av Odd Norstoga og Kärleken förde oss samman av Ulf Lundell som solosanger i kirken. Bryllupsvals aner jeg ikke ennå, men heldigvis god tid (junibrud):)

Skrevet

jeg liker så utrolig mange sanger. til den første dansen tenker jeg foreløpig på:

- "Everything" eller "Crazy Love" av Michael Buble

- "when I said I do" av Clint black

- "beautiful in my eyes" av joshua kadison

- "the color of love" av boys 2 men

nå har vi ikke riktig begynt å planlegge bryllup enda, abre snakket om å forlove oss. men disse sangene har jeg likt i en årrekke. så romantiske og rørende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...