Gå til innhold

Hva mener du om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7315208

Vet ikke helt hva jeg mener. På en side er det kanskje greit å få testet alt med en gang,men jeg vet hvordan dette er for gutten vår var en av de som fikk såkalt "falsk positiv " test. Og da han var 3 mnd var vi igjennom dette igjen,da vi gikk hele sommeren å ventet på svar på prøvene.

Uff, nei jeg vet ikke jeg...

Noen med meninger om dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm enig med deg.. vet ikke helt hva jeg mener om det.. Utrolig vanskelig. På en måte, veldig bra å fange opp slike ting tidlig, men samtidig utrolig slitsomt og noe som kan føre til unødvendige bekymringer..

Er selv ganske redd for det meste allerede når en baby blir født, livredd for kribbedød for eksempel. Hvis jeg måtte bekymrer meg over noen test svar samtidig.. hmm nei vet ikke helt.

Hva med å teste dem når de har passert året? Fortsatt tidlig nok til å fange opp det meste, samtidig som den skumle nyfødte perioden er over?

Skrevet

Ja det var det da... Husker det var helt for forferdelig å vente på de prøvesvarerne.. Det tok 1,5 mnd.. Han ble testet i begynnelsen av Juli så fikk svarerne i slutten av august. Det var noen tøffe uker. Tenkte selvfølgelig mye på det og "lette" etter ting som kunne være galt... Sammenlignet han mye med andre barn osv(han var inne til screening pga manglende blikkontakt og dprlig motorikk)..

Nå i etterkant viser det seg at det ikke var verre enn KISS/KIDD. Nå var sikkert det ille nok for han,men det kunne vært verre!

Men vet liksom ikke helt, ville vel visst det så raskt som mulig! husker jeg tenkte da vi var inne ved 3 mnd alder at "hvorfor fikk vi ikke vite dette med en gang? Det er jo samme prøvene som blir tatt nå, som de som ble tatt da han ble født".... Men samtidig, det ødela jo noe av gleden, det å vente på svar... Nei, da bør man iallefall få svarene med en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...