Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Blødde helt vanlige mengder etter fødsel, holdt så på litt av og på 1-2 uker etter fødselen, de siste dagene den 2 uka holdt det med truseinnlegg, og det var ikke hver dag det kom noe. Så plutselig, akkurat 3,5 uker etter fødselen begynte jeg å blø igjen, som en kraftig mens blødning, typ jeg bruker nattbind fra always, og blør igjennom på 2 timer... har hatt litt mensmurringer, kan det være den som har kommet tilbake allerede? Jeg ammer ikke
Vimse + gullene Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Det kan være vanlig at renselsen er litt av og på, men tror ikke det er vanlig at man får mensen igjen så tidlig. Hvis du fortsetter å blø så mye skader det vel ikke med en tlf til lege el jordmor?
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Takk for svar Ja, regnet med en 6 ukers renselse, så om det er det er det jo på en måte greit nok. Vet du forresten noe om når man kan begynne å bruke tampong igjen? Ser ann en dag eller 2 til, har holdt på i 3 dager med sånn blødning, så ringer hvis ikke det gir seg! Er jo i ellers topp form
Gjest JuniGull2010 Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Jeg mener jeg fikk beskjed om å ikke bruke tampong, da infeksjonsfaren er veldig stor i denne perioden.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Man skal som hovedregel ha mensen to ganger etter fødsel før man kan begynne å bruke tampong igjen:) Det er nok sårskorpen etter der morkaka har sittet,som løsner og det er et godt tegn. Et tegn på at alt gror fint der inne:) Uten at jeg vet helt sikkert. Men vil tro det.
Mollipia Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Det kan godt være mensen som er kommet tilbake, jeg fikk også mensen etter litt over tre uker! Fikk beskjed hos legen min at det var litt raskt, men ikke uvanli og ihvertfall om du ikke ammer, da den kommer mye raskere tilbake da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå