Gå til innhold

Hvordan vet vi at vi har 97% vaksinedekning?

Anbefalte innlegg

Hvordan vet vi at det er 97% vaksinedeknng dersom de som ikke vaksinerer ikke blir rapporterte. Vi kjenner ikke slike tall fra FHI. Blir de uvaksinerte registrerte overhodet?

Hvem kan presentere slike tall? Dersom vaksinedekningen årlig er på 97% er det betydelig antall uvaksinerte å studere. Litt bedre enn "cherrypicks"? Og det kan være interessante og store tall vi snakker om totalt sett.

Fortsetter under...

Så lenge FHI registrerer hvor mange som faktisk vaksineres, kan man vel relativt enkelt regne seg frem til hvor stor andel av befolkningen det er? Man trenger altså ikke aktivt registrere uvaksinerte, da vi sitter på gode demografiske tallmateriale.

Det betyr at vi sitter på et betydelig antall uvaksinerte. Det ville vært spennende å kartlegge deres helsehistorier. Og deres livsstil generelt.

Jeg mener det er interessant for oss alle å høre mamma-x-3's erfaring med sine uvaksinerte barn. Selv har jeg flere venner med uvaksinerte barn i vårt miljø. Jeg kan underbygge at også disse barna er svært sunne og sykdomsfrie. Deres historier likner på mamma-x-3. Tilfeldig?

Jeg skjønner at de fleste med uvaksinerte barn vegrer seg for å stå fram når de hetses så stygt - som f.eks her inne i dette foraet.

Det er ingen uvaksinert barn som har blitt hetset her inne får å ha stått frem som uvaksinert er det vel?

Det vi etterspør er dokumentasjon på at vaksiner IKKE funker, det fremmes tross alt som påstander om det her hele tiden. Leser man hva vaksinemotstandere skriver så sier de implisitt at vaksiner er farlige og i ytterste konsekvens dreper og påfører fler lidelser enn de skaper immunitet mot sykdommer. Det er faktisk å diskreditere seriøse forskere og helsearbeidere over hele verden! Og da får de pokker ta meg tåle litt tyn tilbake, for de klarer ikke å underbygge stort av sine påstander med annet en tomprat og anekdotiske svada.

At to-tre uvaksinerte unger er friske som fisker er faktisk helt irrelevant. Hvis ikke, så er også min påstand akkurat like gyldig: Min unge er vaksinert og frisk, ergo er ikke vaksiner farlig!

Nei, det er et viktig skille - det er ikke snakk om hets for ikke å vaksinere barna - det er snakk om å møte motstand når man forfekter et budskap som overhodet ikke er basert på hverken fornuft eller dokumentasjon (men på en hel rekke følelser og tilfeldige teorier).

Det er forøvrig (må jeg gjenta til det kjedsommelige) IKKE slik at vi VET at de 3 eller 5% som ikke vaksinerte barna ifjor med f.eks. stivkrampevaksinen eller MMR-vaksinen er de SAMME folka. Det kan godt være at noen er vaksinert mot det ene og noen mot det andre. DESSUTEN er det slik at vaksinedekningstallene er basert på komplett vaksinering, slik at man regnes inn blant de 3 eller 5% uvaksinerte dersom man f.eks. bare har fått én dose MMR eller DTP-vaksine.

Annonse

De reaksjoner foreldre til uvaksinerte barn møter blant folk flest får de fleste til ågå stille i dørene. Man vegrer seg for å fronte sitt ståsted videre. Vaksinespørsmålet får fram dype følelser i oss alle. Hets, mistro, mobbing, holdninger at at de ikke er "solidariske" med resten av befolkningen, kallenavn som dumme, skrullete, egoister. Folk som surfer på vaksinedekningen uten å bidra selv. Hetsen florerer. Bare se på siden her. Vi finner snart flere svært stygge innlegg fra aktører på forsvarsbenken!

Klart mange med uvaksinerte barn går stille i dørene. Standpunktet er likevel tatt. Og vi vil verne barna våre mot mobbing og følelsen av å være anderledes.

Uansett - vi er mange flere med 100% uvaksinerte barn enn tilhengerne vet (og tror). Vi ser hvor friske de er. Og vi leser diskusjonen her inne og ser at noe nytt er på gang. En gryende mistillitt til helsesystemet. Svineinfluensasaken var en katalysator her.

Stå på, vaksinemotstandere! Dere har mange i ryggen.

Anonym sa: "Uansett - vi er mange flere med 100% uvaksinerte barn enn tilhengerne vet (og tror)."

Hvor mange da? Kilde, takk.

Anonym sa: "Vi ser hvor friske de er."

Anekdotisk. De aller fleste er faktisk friske. Og uvaksinerte er ikke friskere enn andre.

Anonym sa: "Svineinfluensasaken var en katalysator her."

Hvor mange var det igjen som døde av svineinfluensa? Og hvor mange av dem var unge og friske fra før? Og hvor mange ble innlagt på sykehuset?

Anonym sa: "Stå på, vaksinemotstandere!"

Prøv å komme med noen fakta av og til, så det blir noe å diskutere. Det finnes nemlig ingen slik debatt blant dem som vet noe om det.

Uten fakta er dine påstander bare en hul bløff, og du tapte akkurat denne diskusjonen.

(Jeg skjønner forresten ikke hvorfor ikke mitt innlegg fra 03.10. kl.17:37 ikke vises, selv om det er registrert på forsiden av dette forumet. Der skrev jeg noe i den samme duren som her.)

Vi kunne sikkert ta en gjørmekamp, ser ut til at du kunne hatt godt av å sloss litt ordentlig i gjørma med en kvinne. Men, jeg sier den som ler sist ler best. Jeg kommer til å grine om mine antagelser er riktige. Og du leste riktig antagleser, altså ikke vitenskaplige fakta. Jeg håper nesten ved Gud at du og Morten O har rett.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...