Gå til innhold

nå SKAL jeg slanke meg!! men går dette bra????

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hele graviditeten sagt att når snuppa ble født skulle jeg slanke meg 15- 20 kilo...da er jeg sikker på att jeg blir fornøyd med meg selv:)

er nå ca 85 kilo...så vil ned til 65-70kg...

men sannheten er den at...jeg HATER å trene!! elsker tven når ungene ( jente på 9 mnd, gutt på 3 år) har sovnet på kvelden...

jeg har klart å legge om kostholdet en del, spiser nesten ikkje "søppel" mere...å det er jeg veldig stolt over :)

har nå konkludert meg frem til att jeg skal kjøpe meg en trimsykkel som jeg skal ha i tv stuen...fordi på den kan jeg tråkke avgårde å se tv samtidig :) hehe, å d passer meg perfect ! :D

jeg har en såkallt pære fasong på kroppen...ALT fett sitter på mage rumpe og lår...så en trimsykkel er vell det jeg trenger??

kommer jeg i mål med dette?? jeg går også en del turer på dagtid me jentungen itillegg da :)

noen erfaringer me visse trimsykkler...noen jeg ABSOLUTT IKKE bør kjøpe? og en jeg BØR kjøpe??

setter stor pris på tips i "saken" min..hihi....

Skrevet

Jeg vil råde deg til å bruke sidene til vektklubben. Det gir fin motivasjon å se grafer som viser vektnedgang og man blir mye mer bevist på hva man spiser når man skriver ned alt. Jeg fikk meg i hvertfal en del aha-opplevelser i forhold til hvor mange kalorier det var i forskjellige ting.

Det er fint å trene på trimsykkel, men du skal sykle mye for å gå ned 15 kg hvis du ikke samtidig reduserer matinntaket.

Skrevet

takk for svar...glemte jo å skrive det at, jeg har begynnt å redusere matintaket også :) men, det har egentli aldri vært det store problemet...vi spiser mye sunn og god mat..det er helst snop, chips osv...som har vært problemet

Skrevet

Hva med å forsøke å tvinge deg selv til å gå en halvtimes tur hver dag istedet for å kjøpe trimsykkel? Sånn "lunte"-sykling foran tv´n hjelper desverre lite når man skal ned i vekt altså...

Av erfaring fra venner vet jeg at den syklingen de gjorde hjemme var veldig lav-intensiv ift. f.eks spinning på treningsstudio. Om du vil skaffe deg trimsykkel anbefaler jeg deg å se om du finner noen trimprogram på dvd å sykle til samtidig, tror ikke vanlig tv-program kan gi deg særlig mye utfordringer ;)

Skrevet

Hva med å forsøke å tvinge deg selv til å gå en halvtimes tur hver dag istedet for å kjøpe trimsykkel? Sånn "lunte"-sykling foran tv´n hjelper desverre lite når man skal ned i vekt altså...

Av erfaring fra venner vet jeg at den syklingen de gjorde hjemme var veldig lav-intensiv ift. f.eks spinning på treningsstudio. Om du vil skaffe deg trimsykkel anbefaler jeg deg å se om du finner noen trimprogram på dvd å sykle til samtidig, tror ikke vanlig tv-program kan gi deg særlig mye utfordringer ;)

Skrevet

Klart du kan! :-)

Jeg ville satset enda mer på turene siden du har den muligheten. Gå i minimum 1 time i veldig raskt tempo hver eneste dag, gjerne et sted med mye bratte bakker. Min erfaring med trimsykkel er dessverre dårlig. Kjempeflink de første 2 ukene, men så sklir det ut. Jeg liker ikke så godt å sykle da, så sikkert derfor. Er utrolig viktig å finne deg noe du liker å drive på med, sykling, svømming, zumba, gåturer, karate, hva som helst, men du MÅ like det!

Slenger meg på Poamin her med vektklubben (jeg bruker den på Grete Roede gratis), det er stor motivasjon her, og veldig mange a-ha opplevelser ja. Jeg TRODDE jeg hadde et sunt kosthold med lite kcal, men tro meg, det er ganske mye man ikke vet om dette med mindre man er ekspert fra før av. Masse jeg trodde var lite kcal i som var stappfulle av kcal osv. Logg deg inn og forsøk å liggge på ca 1400-1500 kcal hver dag. Og veie maten, den veier ofte mer enn man gjetter. Dessverre, hehe...

Lykke til da! Det er mulig, har selv gått ned 11,5 av 14,5 kg på denne måten siden midt på sommeren. Bare ikke gi opp!

Forresten, et lite tips. Finn deg noe godt, med lite kcal i, som du kan unne deg på kvelden slik at du ikke sprekker. Jeg for min del har valgt halvtinte skogsbær med litt vaniljesaus på. Da klarer jeg å unngå fy mat, fordi jeg vet at jeg har denne kosen på kvelden.

Skrevet

Du må bare omprogrammere deg selv !Du skriver at du elsker tv'n. Det er fra nå av feil. Du misliker tv'n sterkt fordi den gjør deg feit. Du liker ikke å svette og pese? Joda. Når du svetter og peser betyr det at du gjør noe bra for kroppen din og blir slankere. Derfor er det innmari deilig å svette og pese. Slitsomt å trekke på treningstøyet og dra seg ut? Niks, en vanvittig befrielse, fordi det betyr at du blir slank. Kake? Nei, misliker det - kake gjør deg feit.

Det høres helt patetisk og sykelig ut, men jeg lover deg at hvis du jobber med psyken sånn at det er nye regler for hva du like og ikke liker, kommer det til å gå mye lettere :-)

Skrevet

WOW, tusen takk for svarene folkens:) å alle tipsene:)

nå har jeg registrert meg i gratisklubben hos grete roede...greit å ha en plass å skrive ned ting:)

men må bare si det att, det er faktisk ikke anledning for meg å gå på treningstudio, mye pga av jeg er veldig sjenert, og dette er en liten plass, treningstudioet her er for de som allerede er tynne og flotte, men det er også pga økonomi...og turene jeg har på dagtid er ca 4 timer lange, og i høyt tempo:) dette er ca 2-3 ganger i uken...men dette med sykkelen er noen som jeg vill supplere med...for jeg vet att jeg går ikke vekk fra tven om kvelden ( ikke pes meg pga de) hehe...det er bare slik jeg er...

Skrevet

Men om du alt går lange og mange turer, og samtidig legger om kostholdet, så vil du ganske kjapt gå ned i vekt altså.

Hadde uansett droppet trimsykkel, hva med noe a la rockering? Eller små vekter, så kan du enten rocke mens du ser tv, eller sitte i sofaen og gjøre armøvelser ;)

Trimsykkel kalles bare "stretchlaken-tørker" av de jeg kjenner :P

Skrevet

Hvorfor ikke melde seg på grete roede kurs? Hadde heller brukt penger på det enn en sykkel som garantert ender med å støve ned.

Går selv på kurs nå og går sakte men sikkert ned i vekt. Jeg er ikke no særlig selv til å trimme. Går ca en halvtime om dagen til og fra tog og skole, men det holder for meg og vekta:)

Skrevet

Ja, dropp trimsykkel. Det går utrolig kort tid før man er drittlei av den.. En halvtimes rask gange, gjerne med staver, er mye mere effektivt. Prøv tre ganger i uken.

Selv om det er utrolig tungt å komme igang blir man nesten avhengig etterhvert.. Ønsker deg masse lykke til=:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...