Gå til innhold

Estimert vs faktisk str på baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva erfaringer har du med estimert vekt på baby og faktisk vekt ved fødsel?

Har gått jevnlig til vekstkontroll siden juni (termin 7.okt.) fordi forrige barn var 5 kg. Så langt meiner legen at babyen no i vente er heilt normalt stor (estimert 3400g denne veka). (Har fått påvist svangerskapsdiabetes i dette svangerskapet.)

I dag måtte eg til hastekontroll (på anna sjukehus enn der eg får oppfølging) pga blødninger - jordmor her meinte at baby var stor (ca 4 kg).

Sist endte heile greia i ks - etter mykje ukjekt.... Er no livredd for samme scenario nok ein gang!! Fint om du har erfaring å dela!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige tuppa mi ble estimert til ca 3500 g samme dag hun ble født (kom 36+6)..men da hun kom veide hun 2400 g.... ganske stor bom med andre ord. Ble hastesnitt siden hun lå i seteleie og jeg har for trangt bekken til setefødsel. Ingen hyggelig opplevelse i det hele tatt siden seteleiet var uoppdaget helt til jeg lå med pressrier:(

Skrevet

Gutten min ble estimert til å være en stor baby. rundt 4 kg ved fødsel. Han kom ut 3,2 kg.

Datteren min ble en uke før fødsel estimert til ca 3 kg ved fødsel. Hun kom ut 3,6.

Så jeg ville aldri stolt på slik, personlig.

Skrevet

Min datter ble estimert "over 3 kg" men kom ut 2400.

Jeg ville heller ikke stolt på det :)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

I uke 34 var han estimert til 2300 gr, og ved estimeringen 1 uke før fødsel sa de at han kom til å veie mellom 3400-3500..overraskelsen ble derfor stor da det kom ut en gutt på hele 4010 gr :)

Skrevet

vår er estimert til rundt 3500 ved termin, så spent på hva det blir nå som jeg ser det r mange bom her:P

Skrevet

Mine har alltid vært større enn estimert ved ul. Jordmødrene som har kjent på magen min på slutten og tippet vekt ut i fra det har hatt riktig :) Så stoler mer på det :)

Skrevet

Min første ble målt på UL 11 dager etter termin, da ble han estimert til ca 4 kilo, han ble født dagen etter å var 4734. Bommet kraftig der ja..

Skrevet

Ble estimert til 3500 og var 3 kg. Så differanse på 500 gr.

De sier jo pluss/minus 500 gr.

Skrevet

Forrige baby ble estimert til 3200 ved fødsel ( ble estimert 6 uker før)

Han var 3190, så de bommet med 10 gram... men nå kom han 9 dager før termin... så det er vel det han ville ha lagt på seg....

Nå var tulla estimert til ca det samme forrige uke... hun er nå 3016 g, men henger fast der inne ennå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...