Gå til innhold

Dere som setter inn tre egg...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, om en hadde hatt maaaaange forsøk, så tror jeg de fleste hadde gjort akkurat det hadde de fått lov. Jeg fikk selv satt inn 3 egg de 4 siste ordinære forsøkene jeg hadde her i Norge. Har ila mine 14 forsøk alltid fått satt inn fra 2 til 3 egg. Har en sønn etter 5 ivf og nå gravid med min andre sønn etter 9 ivf, alle forsøk på Vestlandet i Norge.

I Norge har ikke klinikker lov til å sette inn mer enn 2 egg, men det kan gjøres unntak i godt argumenterte tilfeller, og jeg er ikke over 35år.

Lykke til :)

Jeg fikk også satt inn tre egg ved et par tilfeller pga mange forsøk og høy alder...ble ikke gravid da...men har en i magen etter å ha satt inn to egg nå sist...

Det er vel en risiko, men det bør vel være gode grunner for å sette inn så mange...dette vurderer legene bra tror jeg...

Har alltid satt inn to egg...men bare ett og ett barn :-)

Lykke til!

Jeg fikk satt inn tre egg på mitt første og eneste IVF-forsøk. Jeg var da 33 år og forsøket var i Danmark. Jeg hadde akkurat hatt en MA og var smådesperat etter å bli gravid igjen.

Fikk spørsmål om hvor mange egg jeg ville sette inn, hvor max var tre. Jeg valgte da tre....

I etterkant har jeg tenkt at klinikken var altfor slepphendt med å la meg sette inn så mange egg, de burde skjært gjennom og sagt at ett var nok, max to. De visste også at jeg var singel og ikke hadde noe infertilitetsproblem. Altså var sjansene store for at eggene festet seg.

Nå ble det tvillinger, og jeg må si at jeg er glad det tredje ikke festet seg.

Er veldig veldig glad i barna mine, men det har vært tøffe tider. Hadde et tungt svangerskap med prematur fødsel og alt det medfører.

Heldigvis har alt gått fint og vi har det flott idag :-)

Men jeg synes det er flott at man her i Norge, i hvert fall i det offentlige, er litt restriktiv med å sette inn flere enn ett egg.

Ja jeg husker det, Gitte. Tror vi var her inne samtidig en periode, het hette d.nissen da haha...

Jeg fikk en gutt i 2007 med ivf og tvillingjenter i 2009, satt inn to egg hver gang. Ser jo med GRU på å få trillinger, skjønner nesten ikke det er lov å sette inn tre egg...

Det vittigste er jo at miine tvillingjenter viser seg å være eneggede, og da er jeg jo skrekkelig glad det andre egget ikke festa seg:)

Flott at det går bra nå, Gitte. Det er travelt med to:)

Annonse

d.nissen, ja deg husker jeg :-) Artige nick du har !!

Jeg har faktisk hørt om ganske mange tilfeller av enegga tvillinger der det er satt inn to egg... Så da kan det jo lett bli trillinger av det ja...

To på en gang er igrunnen nok :-)

Kjekt å høre fra deg !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...