Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #1 Del Skrevet 30. september 2010 Er gravid i uke 17, og jobber i en fast 50 % stilling, samtidig som jeg mottar 50 % dagpenger. Har vært veldig kvalm gjennom hele svangerskapet, men har klart meg da jeg har hatt endel avspasering å ta ut. Nå kjenner jeg at jeg vurderer sykemelding, men er engstelig for at det skal gå utover foreldrepengegrunnlaget. Jeg har heller ikke lyst på en 100 % sykemelding, men hvor mange prosent skal legen sykemelde meg hvis jeg vil være sykemeldt 50 % fra jobben. Altså 50 % av en allerede deltidsstilling? Hvis legen sykemelder 50%, vil det da si 25 % av min faste stiling, og 25 % av dagpengene, eller 50 % fra jobben, og jeg beholder dagpengene som vanlig? Noen som vet? Jeg vet at jeg også snart går opp i lønn. Vil et evt. lønnsopprykk påvirkes av en sykemelding? Eller vil man bli med på lønnsopprykket selv om man er i sykemelding? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142382212-gravid-50-dagpenger-og-i-50-jobb-hva-skjer-med-en-evt-sykemld/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå