Gå til innhold

når kjenne liv med nr 2+??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Jeg har kjent daglig liv siden uke 13+3 (mener det er det), og kjent liv daglig siden da også..

Med nr 1+2 (tvillinger) så kjente jeg første liv 12+0, men ikke daglig før uke 15+

Til dere som kjenner liv uke 10/11, sier dere i fra om dette til jordmor?

Det sies jo at jo flere som som kjenner liv så tidelig, desto større sjanse for at abortloven må endres, for man skal ikke kunne kjenne spark innen abort tiden er "gått ut", dette om det så er nr 1 eller 15 (for å legge det grovt til)

Sist kjente jeg liv 12+0, og det ble raportert inn. Om man kjenner liv så tidelig, så kan abort loven endres på, altså selvvalgt abort må skje innen et tideligere pungt..

Er hvertfall det jordmor fortalte meg, da hun sa det måtte raporteres til helsemyndigheten.

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Men ☆Lykkelig☆med spire☆

Alle er individuelle :) Kjenner ei som nyerlig fødet nr 3, og gutten hennse merket hun ikke før uke 24 (og morkaka lå på bakere vegg).. Så dette med første gang man kjenner liv er veldig individuelt :)

Jeg har også kjent sånn "popcorn" følelse (som det blir nevnt her) siden uke 12/13. Bare noen få pop om gangen da, så blir det helt borte igjen. Når jeg hører med caremaxxen min hører jeg tydelig hjertelyden til fosteret i ca 10 sek, så forsvinner den igjen og må da begynne å lete på nytt..Beveger seg vel mye? Er nå 14+4

Annonse

eg e andre gangs å har begynt å kjenne små bobler nesten hver kveld når eg ligge på ryggen i senga:-) siker på at det e babyen, for det e ca samme tid kvar kveld å akkurat samme boblingen;-):-D

Jeg er 11+2, termin 2 mai!! Har nr 2 i magen og kjenner liv noen få gangen om dagen..... som om det er noen som drar noe fort forbi på innsiden like over blæra... vanskelig å forklare, men det begynnte i forige uke og jeg er ikke i tvil i d heletatt!! Skikkeli god følelse!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...