Gå til innhold

Skravletråd IKM uke 43

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhh, måtte tida gå litt raskere. Har fri idag, og jeg kjeeeeder meg.

Fått lagt om til vinterdekk, her i Trondheim snør det i bøtter og spann. Fullstendig kaos på veiene. Har handlet mat, kjøpt mer vinterklær til litjtuppa, vært til legen, laget ferdig middag, vasket hus,tatt en lang dusj, men fortsatt er klokka bare 3..... vil bare teste,teste,teste, men skjønner at det er liten vits enda. Vil bare få bekreftet/avbekreftet en evnt graviditet, så jeg vet hva jeg skal forholde meg til. Skal egentlig på reunionsfest i helga....nå vet jeg jo ikke om det er lurt å være med i det hele tatt.

Håper vi er så innmari gravide hele gjengen, hvor herlig hadde det ikke vært om vi alle bare hoppet over til 1.tri med brask og bram?

Var det flere trøndere enn Kaja2007 her?

Må jo vite hvem som møtes på treff her i Trondheim, siden vi alle er på tjukken:-) Hi,hi

Si fra når noen av dere andre tester da, er like nysgjerrig på dere andre som meg selv:-)

Og kanskje snart<3 86: har du hatt flere tester med synlig strek før?

Bare falsk alarm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!! Har fri i dag jeg også... Tiden går ALTFOR sent når man venter!

Ja det har jeg, men strekene har vært vanskelig å se fargen på. CB (den med kryss) har jeg gitt opp på, får så og si alltid et svakt kryss på den, men jeg synes det er vankelig å se forskjell på en lys blå og en lys grå strek. CB kryssene har lurt meg flere ganger og gitt falske forhåpninger. Samtidig er det litt min skyld også da når jeg ikke klarer å la være å teste tidlig :P Jeg har også noen klare positive tester bak meg med det har nok vært kjemiske graviditeter for TR kom bare noen dager forsinket de gangene. Har også fått en svak rosa skyggestrek på QR en gang, men det var bare tull og tøys, en dum skyggestrek som jeg oppfattet som lys rosa :P

Ble forresten spådd for ca et halvt år siden at dette skulle være måneden for graviditet hos meg, så hvem vet ;) Håper, håper, håper... Men prøver å holde forventningene nede da :)

Skrevet

Jeg har også hatt fridag idag. Snuppa mi har fri fra bhg også hver onsdag, så vi koser oss hjemme. Idag har imidlertid lunta hennes vært ganske kort pga for lite søvn. Det har dermed vært en laaaaang dag, og vi venter veldig på at pappa snart skal komme hjem fra jobb. Har korta ned litt på tida med å få besøk av morfar da. Men nå var smokk og barnetv det eneste som hjalp. Jeg tenker på graviditet ca 13 timer i døgnet for tia. Kjenner ingen symptomer på noe som helst idag. Men hvis det viser seg at jeg er gravid, så tror jeg sannelig jeg ble småsyk av selve befruktningen. Var skikkelig kvalm og uggen i hele kroppen i to dager på dag 3 og 4 DPO. Frøys og svetta om hverandre og livmor og eggstokker slo kollbøtte der nede. Hvis jeg derimot ikke er gravid denne pp heller, så spiller hjernen meg noen kraftige puss! Og nå gikk det sannelig noen minutter av døgnet til å skrive dette også. Ca 5 minutter mindre til testingen kan starte.....puh!

Skrevet

Yohhoooo, vi er nok gravide alle sammen ja:-) !!! ingen tvil!

Nei, da går resten av kvelden til svigermorbesøk, hun skal ligge over til i morgen. Så nå har vi slått ihjel en time rundt middagsbordet.

Er kjempeheldig med svigermor altså! stiller opp hvis det er noe, snill dame som aldri vil være til bry, trenge seg på o.s.v.

Er det noen som ikke er like heldige? He,he

Jeg hadde ei en gang i min pure ungdom som gikk inn i leiligheten vår når vi var ute å handlet o.l. -av nysgjerrighet.

Tok henne på fersken en gang vi måtte snu å kjøre tilbake for å hente lommeboken vi hadde glemt. Hun måtte ha sprunget over til vårt hus med en gang hun så at vi kjørte bort.. (vi bodde på samme tun)

Fant henne på hodet nede i en kommode på stua der jeg hadde brev,post og dagbok..... Brevene mine fra familie og venner lå utover på gulvet og hun satt fordypet i ivrig lesing i dagboka mi!

Var bare 18 den gang, og hadde flyttet et godt stykke hjemmefra, derfor fikk jeg endel berv..

Jeg turte faktisk ikke¨å si noe, men min daværende samboer ble rasende.

Mora begynte å storgråte, og sprang hjem uten å si noe. Tok laaaang tid før hun snakket med noen av oss igjen, hun sa aldri noe selv, men jeg tror hun syntes det var ganske pinlig.... ha,ha No kidding!!

Skrevet

Hei Hei :)

Nå er det en stund siden sist jeg var her inne, så tenkte jeg skulle hive meg på bølgen denne mnd, siden jeg har en liten liten følelse :P

Min historie..

Jeg har en datter som ble født i 08, og har lengen ønsket meg et lite nusk til :) har ikke begynt prøverunden enda, tar heller ting som de kommer. sån 'skjer det, så skjer det' innstilling :)

vell.. nå er det 3 mnd siden jeg startet et forhold til min nåværende partner, og vi har egentlig vært ganske forsiktige. Men... vi har hatt en del ubeskyttet sex i det siste, og nå lurer jeg på om jeg kanskje kan ha blitt gravid?!

Jeg har ikm rundt 29 okt (er ikke helt sikker siden jeg ikke har fulgt så mye med TR og EL), og siden mandag har jeg hatt konstante murringer i både nedre magedel, sidene og i ryggen. Har og lagt merke til at jeg har tisset ca hver time i hele dag, selv om jeg ikke har drukket så mye.. jeg er øm nederst i magen, og når jeg tisser kjennes det veldig ømt ut på slutten når jeg presser siste dråpe ut liksom .

hva tror dere da? er det ikke veldig tidlig å få symptomer, eller?

d var litt om meg :)

...og jeg håper dere alle får positiv test når testerundene begynner :) lykke til :)

Skrevet

Ååååå så spennende dette er da :) Dere som har fått 2 streker på testen... Ååååå Når har dere ikm? Håper å krysser alt for mange spirer denne pp. Helst i alle mager =)) Litt urealistisk, men er jo løv å drømme....

Jeg prøver å la vær å kjenne etter, men i går hadde jeg veldig vondt i ene hoften =( Var vondt å gå. Akkurat som når jeg hadde bekkenplager sist... Men det er jo ikke sikkert det betyr noe som helst. Kanskje bare noe forbigående, jo er nok det. Om en uke kommer jeg til å teste. Hadde bare 2 tester liggende så jeg. Trodde det var 5 jeg, så må nok bestile noen til tenker jeg...

Skrevet

Gleder meg så til mandagen og den kommende uka, gleder meg til å høre at dere alle er gravide ;)

Jeg satt på bussen idag og kjente hvor kvalm jeg var, og klarte nesten å overbevise meg selv om at jeg er gravid og at det er morgenkvalme...men det er nok bare den vanlige bilsyken som jeg får når jeg en sjelden gang sitter på buss :( Desverre

Trønderline: Jeg er trønder og bor i trondheim, vil gjerne være med på treff hvis vi går gravide sammen :)

Skrevet

jippi, da blir vi hvertfall 3 på treff:-) Vi får bare peise på hele gjengen, jeg krysser fingrene for oss alle!

Skrevet

Hey er fra trondheim jeg og ;) håper vi alle blir gravde da, slik at vi får laget ett treff :) var kjempekvalm i natt jeg! hang over doskåla men klarte å la vær å kaste opp.. men bedre idag da, men kjenner det litt, men vil ikke håpe på noe egentlig.. kan være tilfeldig at d var noe annet :) men brystene mine har blitt større plutselig...

Skrevet

GRRRRRRRR!

Klarte ikke å la vær...tok siste test. Unnskyldte meg selv med at kanskje streken ville være litt sterkere i dag, så jeg kunne bli beroliget.

Motsatt har skjedd, testen var hvitere enn snø-! Åhhhhh, har lyst til å rive meg i håret.

Forventningene var allerede skrudd på merker jeg, skuffelsen over å ikke se en antydning til strek engang, er megastor!

Var ganske sikker på at testene nå ville bare bli sterkere og sterkere...

Forbaska test fra igår som har lurt hjernen min helt opp i stry!!!

Hvordan går det med dere andre?

Smurfen som henger over doskåla må jo være et godt tegn?

Kanskje snart<386 har du tatt fler tester?

Skrevet

ååh :( håper det er bare den testen du tok nå som er noe feil med Trønderline..

hvilken pp er det?

Ja trodde det ville være et godt tegn.. men når jeg tenker meg om så kan man jo bli så kvalm av noe annet ellers også, så :P prøver å la være å tenke ting som tegn, sel om det er uhyre vanskelig:P

Skrevet

testa meg idag, klarte atter en gang ikke holde meg..hehe. men det var nesten som jeg kunne se en liten svak strek...tester ikke igjenn før over helga., så feirer jeg bursdagen min som planlagt

Skrevet

Hei Trønderline :)

Det var leit å høre... Føler med deg, har opplevd det samme som deg flere ganger, og forventningene stiger til topps og da blir man så innmari skuffet:( Men jeg hadde ikke gitt opp håpet for denne gang før TR kommer eller helst IKKE KOMMER! Kan jo være at du produserer veldig lite Hcg ennå, for det sies å være (små) variasjoner på sensitiviteten til testene selv om de er samme merke.

I dag er jeg 10 dpo. IKM mandag eller tirsdag. Tok to tester på samme urin i morges. Kom to streker på begge med de er veldig veldig veldig svake, så jeg jubler ikke ennå. Er jo tross alt veldig tidlig ute med testingen også. Strekene er et hint sterkere enn i går hvis jeg legger godviljen til :P Håper inderlig det ikke er disse dumme skyggestrekene...

Skrevet

Hei snuppo :))

Så spennende, dette virker jo lovende :D Skal krysse alle fingrene for deg at den svake streken er en svak positiv strek :) ! Hvor mange DPO er du?

Skrevet

skal ha mensen på søndag tror jeg. er første prøveperiode etter pille slutt. så vet dette kan ta litt tid, pluss at jeg begynner jo å bli gammel hehe,. men hvem vet. har kjørt typen max denne mnd hoho, fornøyd han ja, vil ha sommerbarn jeg,

Skrevet

Jøss, dette virker da lovende for flere av dere!

Kom igjen, vi skal ha to streker alle sammen før neste uke er slutt:-)

Selv fikk jeg en liten nedtur i dag, dritt-testen fra i går HAR to streker, da var det en strek i regningen å få blankt i dag.

Har vært så mye styr med graviditeter,utskraping,styrtblødninger og drit, at jeg må ærlig innrømme at jeg lot meg rive med i går.

Tenkte at jeg var kjempeheldig som kanskje kunne gå videre igjen...

Vel,vel det er bare å svelge skuffelsen og bønnfalle sterkere makter om at det var bare litt tidlig å teste:-) - Eller alternativ 2; hive seg i pu....a igjen asap:-)))

Skrevet

Så kjedelig da Trønderline!!

Men det er nok for tidlig ennå!! Hold motet oppe inntil det motsatte er bevist! Tenk at neste uke er testuken for oss!! Blir sååå spennende. Spenningen er jo alt begynt da :o) Jeg må vel bestille meg noen nye tester... Får se om jeg gjør det i kveld.

Kjenner endel symtomer, men dytter alle langt vekk for jeg vil ikke bli skuffet. Har vært veldig flink hittil, men regner med det gjerne tar seg bittelitt opp.

Skrevet

akkurat kost meg med typen...går på do..hva ser jeg...pittepittelitt blod på papiret...:-(

hoff....liker ikke

Skrevet

Trenger ikke bety noe snuppo... Kan være ett lite blodkar det lekker litt fra.. Eller kan det være festeblødning?? Når er ikm?

Skrevet

tror det er søndag eller mandag....usikker på syklusen siden jeg akkurat slutta på pilla.men tror jeg har 28 dager, hadde mensen sist 27 sept..og eggløsning rundt den 14 tror jeg,,.

Skrevet

Nå venter jeg i spenning for dere som har fått antydning til strek!

Jeg har ikm 26 tror jeg. Er mest sannsynlig 13 dpo da..eventuelt 27....jeg begynte med litt småstrekninger i eggstokkene 6 dpo, mensmurringer 7 dpo, mensmurringer og vondt å strekke seg/reise seg\stramme magen 8 dpo, og rett og slett stiv og støl nedi der i dag, 9 dpo...jeg tar ikke sjansen på å teste før 13 dpo uansett, for jeg fikk blenda før den tid ved forrige graviditet...

det skal vel egentlig godt gjøres for meg å bli gravid denne måneden, etter at vi kun hadde sex dagen før el og dagen for el på hele måneden, i tillegg til at jeg tok angrepille på morgenen dagen for el. Derimot så føler jeg på det at jeg kan være gravid, ettersom jeg aldri har hatt en kropp som har oppført seg sånn etter angrepille tidligere, pluss at forrige gang jeg tok angrepille rundt eggløsningen, så ble jeg gravid...på toppen av det hele, så klarte ikke angrepillen å forskyve el hos meg, og dermed er det større mulighet for graviditet ettersom angrepillen visstnok fungerer dårligere på å skulle svekke slimhinnen.

Jeg håper ihvertfall på positiv test, selv om det er helt feil tidspunkt :)

Er jeg gravid, så er det håp om at jeg ikke blir like dårlig som sist...den gangen begynte kvalmen på 5 dpo og varte til uke 20!

Dere som har fått barn før: Jeg hadde veldig ømme bryster første graviditeten min, men kjenner ingenting denne gangen, unntatt kanskje litt såre brystvorter...kan jeg håpe på graviditet likevel?

Skrevet

Hei nesten prøver!

Det høres jo ut som om noe kan være på gang?!

Synes også jeg kjenner masse, men de gangene jeg har vært gravid, har det gjerne skjedd når jeg ikke har kjent noen ting som helst.

når kommer du evnt til å teste da?

Håper du er gravid jeg, dersom det er det du ønsker:-)

Flere som har testet, eller kjenner noe spennende?

Skrevet

Ja trønderline..har blitt symotom-fantom..men de siste nettene har jeg begynt å løpe på wc..hyppig vannlatning, kommer og går tyngdefornemmelse,stikking i brystene..og pms murringer..men jeg tror ikke før jeg får se de 2 strekene til uka..forsøker å holde meg til IKM..

god helg <3

Skrevet

Æsj, var så dum at jeg svei av en test i stad... hvitere enn hvitest. Er bare 10 dpo da, så det er jo antagelig alt for tidlig. Har bare hatt litt trua i det siste, så da blei fristelsen for stor, men nå er jo håpet på bunnivå igjen selvsagt. De (innbillte) synptomene er: Jævlig godtesjuk, humørsvigninger, murringer, trøtt, muligens litt større pupper. Samtlige symptomer kan jo like gjerne være pms...........

Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

Jeg sier bare.. Akkurat det samme som deg Tuddeli.. akkurat d samme som det du skrev. nesten helt prikkfritt... hehe.. føltes rart å se deg skrive det der siden det var så likt allt. både det første du snakka om og symptomene ;) huff, jaja.. vi får vente med det til etter IKM :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...