Peispå! Skrevet 17. oktober 2010 #76 Skrevet 17. oktober 2010 ......(kom borti knappen...ugh) ...på snart 3 sa at det var en baby i magen min og at det var en storebror der! Hva sa du? Du har guttebaby i magen! Det var dattera mi som helt ute av det blå sa at jeg hadde baby i magen første gang jeg var gravid i år også. Hadde ikke telt dager eller noenting da, regnet meg fram til at det måtte begynne å bli ikm, så jeg fyrte av en test bare for moro skyld- og da var den positiv!-hører med til samme historie at hun senere sa: babyen er forsvunnet fra magen din nå mamma!-noen dager etterpå fikk jeg brun utflod, sjekket på ul og da var det over.. Kan jo bare være helt tilfeldig og/eller at hun har fått med seg ting rundt seg. I allefall nå etter 2 graviditeter på rappen-men, første gang snakket vi ikke om det engang. tenkte at det sikkert kom til å ta tid... Jaja, vanker gevinst på henne om hun mot formodning har rett.-)
Petrine +spire=❤ Skrevet 17. oktober 2010 #77 Skrevet 17. oktober 2010 Her prøver jeg å kjenne etter så lite som mulig. Har faktisk vært flink denne gangen, så langt da hehe Så jeg kjenner ikke noe! Vil ikke kjenne noe heller, for det blir jeg sprø av. Hehe. Det kommer vel om ikke så lenge. Blir jo vanskeligere jo nærmere ikm en kommer. Er 11 dager til, snårt 10. trønderline: Håpe du er gravid!! Hadde en nesten lignende opplevelse med min 4-åring. Sant jeg skal bli storebror?? Jeg ble jo helt sjokka. Han vet jo ikke om at vi prøver.. Men men tiden vil vise Smurfene(håper det ikke gjør noe): Tror innboksen din er full... Fikk ikke sende pm.
Peispå! Skrevet 17. oktober 2010 #78 Skrevet 17. oktober 2010 Petrine.-så flink du er!! Når kommer du evnt til å teste da? før, til eller etter ikm? Symptomjaging ja: Klarer bare ikke å slappe av...Har aldri vært så "hysterisk" før, men denne gangen kjenner jeg etter alt og ingenting. Blir frustrert av meg selv.. Håper barna våre er klarsynte som bare det!- det skulle jammen meg ha tatt seg ut, at vi begge er på tjukken etter at barna våre har sagt det.-) Det er lov å håpe!! Hi,hi
Petrine +spire=❤ Skrevet 17. oktober 2010 #79 Skrevet 17. oktober 2010 Hehehe ja det hadde vært noe du!! Flinke unga våre, vet ting før vi selv vet thihi =) Men en skal aldri si aldri da... Ja syntes jeg har vært flink denne gang, er egentlig ganske avslappet. Har ikke stresset i det hele tatt. Gjorde jo det før. Har vel kanskje gitt litt opp, selv om håpet er der. Jeg går ikke rundt å tenker på det hele tiden. Vært litt mindre her inne også, for når jeg kommer inn hit blir jeg jo en smule hekta hehehe. Ikke bra. Ja la oss krysse fingrene for at det blir mange mange julibabyer! Det hadde virkelig vært noe!! Og selvfølgelig er det lov å håpe. Vi må håpe! Det er eksistensiellt det!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 17. oktober 2010 #80 Skrevet 17. oktober 2010 Petrine, nå skal det gå sorry
Petrine +spire=❤ Skrevet 17. oktober 2010 #81 Skrevet 17. oktober 2010 Ja når teste????? Fornuften sier ikke før ikm, men så flink tror jeg ikke jeg klarer å være. Har ikke kjøpt en eneste test denne pp =))) Men har liggende 5 g-tester fra forige pp. Kanskje jeg prøver meg 5 dager før eller kanskje jeg klarer å vente. Vanskelig i så akkurat nå. Smurfen: Nå gikk det )
Babyface78 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #82 Skrevet 17. oktober 2010 trønderline: Er nok gammel den statusen..Før jeg skjønte hvordan dette funket...Akkurat ferdig å legge inn aksjer her i gården:-) Ingen symptomer enda nei...
Petrine +spire=❤ Skrevet 18. oktober 2010 #83 Skrevet 18. oktober 2010 Ja nå er vel el over for de fleste av oss "Bare" en uke igjen til noen kan begynne å teste. Håper å krysser fingrene for dere alle sammen!
Peispå! Skrevet 19. oktober 2010 #84 Skrevet 19. oktober 2010 Kom igjen folkens, la oss holde liv i uke 43 tråden vår! En uke igjen, og jeg håper hele gjengen er smelt på tjukken innen utgangen av neste uke:-) Har på følelsen at oktober er en fruktbar måned, og at "alle"blir gravide nå. Selv har jeg legetime i morgen, som ett ledd i oppfølgingen etter blødninger og komplikasjoner etter siste MA og cytotec. Kommer derfor til å teste på morgenen, just in case.... Tviler på at om jeg aldri er så mye gravid, så er det altfor tidlig å teste. "kjente" når jeg hadde EL, og tror jeg er en liten dag eller to på etterskudd i forhold til syklusen. Testet positivt 8-9 dpo sist, men det skal vel holde hardt å få positivt etter 7-8 dager..... Noen som føler sterkt at det har klaffet? Annerledes kropp?
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 19. oktober 2010 #85 Skrevet 19. oktober 2010 Bra at noen prøver å holde liv i tråden:) Har plenty symptomer denne pp`en også jeg, men kan ikke si at jeg har helt trua fordet. Nå trudde jeg i går at jeg var forsinka med EL, men nå er jeg mer overbevist om at kroppen min har varsla meg på riktig tidspunkt. Gleder og gruer meg til uke 43. Har jo IKM siste dag i uka, så jeg kommer til å måtte tøye tålmodigheten laaaaaaaaaaaaaangt og lenger enn langt før jeg kan teste. Har bestemt meg for å IKKE teste eller kjøpe tester før IKM dagen. Så da blir det vel ikke testing før 1 dag over IKM i og med at IKM er på søndag og apoteket er stengt:) Ønsker alle her inne lykke til med testinga! Håper vi ALLE er gravid!!!
tussemor <3 <3 Skrevet 19. oktober 2010 #86 Skrevet 19. oktober 2010 Det er så bra å ha en slik tråd i den eviglange ventetiden Jeg er bare i 2 pp. men føler at hver dag sneeeegler seg av gårde...!! Jeg har IKM 29 oktober, så det er ennå mange dager til jeg kan begynne å teste. Jeg har bestemt meg for at jeg iallefall skal klare å vente til 28 okt. med å teste...vil ikke bli skuffet. Men har mange teststrimler liggende, og jeg har store tvil på at jeg klarer å holde meg så lenge. Men enn så lenge vil jeg gjerne høre hvordan det går med testingen til andre som har IKM uke 43...! Jeg går og kjenner på hver liten endring i kroppen, idag har jeg vært stiv og støl nederst i magen Og STOR matlyst, men ellers lite symptomer på jeg skal være gravid, og fornuften min sier jo meg at det også er alt for tidlig å har symptomer når ev. egg knapt har festet seg Jeg håper selvfølgelig at alle skal bli gravide Juli er en fin mnd å få barn på Krysser fingrene for mange julibabyer!!
Tuddeli Skrevet 19. oktober 2010 #87 Skrevet 19. oktober 2010 En uke igjen for min del! Ahh, nå har tiden stoppet opp. Har masse tester, men skal klare å vente til over helga... tror jeg, kanskje.... Vi får se da...hehe. Ingen symptomer foreløpig, null og niks. Æsj, hadde egentlig litt trua denne mnd.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 19. oktober 2010 #88 Skrevet 19. oktober 2010 Du får trøste deg med at symptomene ikke har rukket å stå opp enda,Tuddeli:) Hvis du har en uke igjen(jeg har IKM søndag uke 43 og "kjenner" hvor gravid jeg er hahahahahahahahahahaha) så har vel egget bare så vidt rukket å grave seg ned Masse lykke til!!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 20. oktober 2010 #89 Skrevet 20. oktober 2010 Ja nå er jeg og spennt Er første pp her for oss, men jeg ar ei datter fraførav da Det er ca 1,5 år siden jeg fødte, er det sånn at det kan være vanskeligere å få nr 2 da? eller er det ulike erfaringer kanskje? Jeg synes brystene mine har vokst, kjenner at d er mere innhold spessielt i det høyre:P men jeg har litt melk enda fra da jeg ammet dattra mi, kan det være at melkproduksjonen plutselig blir litt mer uten at det er noe? åsså har jeg følt litt rare "stikninger" i livmortapen eller livmorveggen, ikke helt sikker hvor det er, ikke vondt men litt rart og ubehagelig Ellers kommer jeg helt sikkert å få 100 symptomer snart og så viser det seg at jeg ikke er gravid, det blir typisk Noen andre som begynner å kjenne noe?
Tuddeli Skrevet 20. oktober 2010 #90 Skrevet 20. oktober 2010 Haha, ja jeg får trøste meg med det. Husker at første symptom ved forrige svangerskap var ømme pupper, men husker ikke når det kom. Så her er det daglig puppeskvis i håp om at de er kanskje bare bittelitt ømme...(?) Hehe, slappe som tennissokker foreløpig desverre :-P
Peispå! Skrevet 20. oktober 2010 #91 Skrevet 20. oktober 2010 Wææææ! Nå går det sånn passelig rundt oppi nøtta! Tok en billigstrimmel i morgest, og den viser to streker! Men, må kanskje anse den som negativ da andre strek kom fram ei stund etter tidsfristen. Ikke er den sterk heller, men dog en tydelig strek. Hjernen går på høygir her nå. Føler at noe er i gjære. Har fått slike tester så tidlig før, og da har jeg vært gravid. Lenge til ikm enda, så nå vet jeg hverken fram eller tilbake på meg selv! Vet jo at flere har fått positive tester for så å få mensen.. Gjett om jeg kommer til å være småsnål en periode nå da! Søren, det er nå dagene skulle ha gått ekstra fort....vips, så skulle det ha vært mandag..... Og om den faktisk er positiv, da begynner vel tankekjøret på om jeg mister igjen..2 MA i år bak meg, setter sine spor. Og skulle ha hatt termin i dag....skulle ha vært gledelig om testen kunne ha gitt dagen i dag en bra betydning alikevel:-)
Tuddeli Skrevet 20. oktober 2010 #92 Skrevet 20. oktober 2010 Ojoj! Så spennende da! Krysser fingre og tær for at du er gravid! Når skal du teste igjen? Du har IKM mandag?
Peispå! Skrevet 20. oktober 2010 #93 Skrevet 20. oktober 2010 Jaaaaaa, har ikm på mandag- og det kjennes leeeenge til. Farsken tute, hadde jeg bare hatt flere tester så hadde jeg svidd av en om dagen til da. Men, i skuffen på badet ligger det bare en enslig test å gliser til meg. Aner ikke hva jeg gjør. Om jeg skal hive meg rundt å bestille flere fra nettet med det samme, eller ha is i magen å vente.? Det er jo det som er så dritt med å teste så tidlig, det blir liksom ikke et helt klart svar..Grrrrr
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 20. oktober 2010 #94 Skrevet 20. oktober 2010 hvo bestllr man billigstrimmel da? og er de ofte feil?
Peispå! Skrevet 20. oktober 2010 #95 Skrevet 20. oktober 2010 Til meg har billigstrimlene vist korrekt resultat hver gang....De har også en høyere sensitivitet enn mange av de på apoteket. nå er ikke jeg noe datageni, så jeg kan ikke legge ut linker... men, tror det er billig-tester.com eller .no Kommer i en diskre hvit konvolutt, og du får maaaange for samme prisen av en på apoteket:-)
Tuddeli Skrevet 20. oktober 2010 #96 Skrevet 20. oktober 2010 Billigstrimmel kan bestilles på f.eks: http://www.billige-tester.no/ http://www.lavpris-tester.com/ Følsomheten er 25mlU/ml på de jeg har. Altså høy sensitivitet hvis du tester rundt IKM, men det finnes tester med enda høyere følsomhet.
Kanskje snart <3 86 Skrevet 20. oktober 2010 #97 Skrevet 20. oktober 2010 Hei jenter Hører visst til her jeg også Dette er 12 pp for meg og samboeren og nå venter vi på time til udredning. Denne måneden tror jeg vi traff EL ganske bra. Samboeren var egentlig vekkreist på jobb, men tok seg fri noen timer på kvelden 1-2 dager før EL for litt sengekos hehe Høres litt desperat ut dette ja Er 9 DPO i dag og utålmodig som jeg er løp jeg på do i dag tidlig med et snev av håp om en positiv test. Jaggu kom der en ultrasvak strek på den første testen... Måtte ta en til og det var en strek på den også. MEN en ting har jeg lært nå, og det er at skyggestreker finnes og at jeg ikke skal juble før det står gravid på en digital. Får ta tiden til hjelp å se de neste dagene om strekene blir sterkere... ) Lykke til alle dere som venter på spire
snuppo Skrevet 20. oktober 2010 #98 Skrevet 20. oktober 2010 http://www.babyplan.no/graviditetstest_10_stk__strimmel-p-68.html
Peispå! Skrevet 20. oktober 2010 #99 Skrevet 20. oktober 2010 Supert Tuddeli og Snuppo, som fikser linker:-) Nå har jeg gått å sett på testen mange, mange ganger. Lukker øynene for å se om jeg kan se streken tydelig hver gang jeg åpner øynene:-) Har nemlig en regel om at dersom streken er så svak at man ikke ser den med første øyekast, er den ikke til å stole på. -Slipper heldigvis å granske, holde opp mot lyset og stirre meg i senk på den da:-) -Det har jeg nemlig gjort endel før.. Kjempemorsomt og lovende for deg også da "kanskje....etteller annet:-) Vi får prøve å holde oss, til vi evnt får en sterkere strek.
Kanskje snart <3 86 Skrevet 20. oktober 2010 #100 Skrevet 20. oktober 2010 Hei Trønderline Så spennende da, har ganske stor tro på at du faktisk sitter med en positiv test nå ! Blir spennende å se de neste dagene :)Tok nettopp til meg trikset ditt og lukket igjen øynene, så streken med en gang Den er der uten tvil. Synes den falmet litt på fargen etter testen tørket da, men er ganske sikker på at den var og er lys rosa. Satser på at dette ikke er en kjemisk gravididitet eller en tullestrek, tvi tvi til oss begge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå