Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

?? Kva har skjedd sidan eg fødte på SUS for 15 månader sidan?? Var på fødeavdelinga då, og fekk lystgass. Det er ikkje slik no? Eg MÅ på fødeloftet for å få lystgass? Hm, skulle ønske neste svangerskapskontroll var med jordmor, ho hadde vel visst om dette...

Ramlet visst inn på feil forum jeg, men kan svare :)

På fødeloftet er det kun én transportabel lystgass tilgjengelig mellom de 4 stuene.... En skam sier min jordmor - og mener det skyldes at sykehuset styres av menn...

Nede på vanlig fødeavdeling får du epidural og der er det lystgass tilgjengelig på alle rom.

De fleste friske fødende skal i utg.pkt opp...men det sier seg selv at det er flere som fødes nede - der det er 10 stuer. Og - om du VIL ha lystgass må du iallefall sjekke at denne er ledig idet du ankommer fødeloftet, så du ikke blir forhindret fra å få fordi den er opptatt!!!

Dere skal vel alle på innskriving i uke 34-35 ca - så pass på å forhøre dere om slike ting da :)

Lykke til!!!

Er det mogleg??! Huff, no fekk eg jo heilt hetta her...var liksom lystgass som var redninga for meg sist (var ikkje rare smertelindringa, men eg klarte liksom å bevare litt av roen med den).

Men flaks at eg såg denne linken innpå-kunne søren meg komt på fødeloftet og ikkje fått tilgang til lystgass uten å vite om det før eg stod der og fødselen er i gang. :( Må nok snakke med jormor om dette her etterkvart ja...

Er det lystgass på fødeavd på sus?? har jeg misforstått helt? Som jeg har forstått er det kun lystgass som er tilgjengelig på fødeloftet, ellers all natural.. mens epidural og annet smertestillende er å finne på fødeavd, men der er det ikke lystgass pga påvirkningen det har på jordmødrene... Har jeg misforstått helt fullstendig???

Annonse

ja, men kjære vene.. havner dere på fødeloftet i utg.punktet, så er det bare å si underveis at man ikke vil mer, og vil ned der det er både det ene og andre smertelindring.. ingen som står å nekter dere å komme ned på føden da liksom.. vertfall med mindre det må være totalt kaos der nede..

WHAT??? Ikke ti ville hester hadde fått meg opp på det derre loftet en gang til. Der har jeg vært en gang for mye... Jeg fødte min 1 sønn i 2007 og begynte oppe på loftet. Ble der en 4-5timer. Da tok jm vannet og det var misfarget og jeg ble kjørt ned i.....ja, la oss kalle det himmelen :-/ Jeg har den mest fantastiske jm EVER!! Hun er så god og snill og jeg skal ens ærend opp på sykehuset før fødselen for å snakke med de der slik at de journalfører det jeg ønsker....og hadde vi måttet opp på fødeloftet, vel.....da kan jeg love deg/dere at min jm hadde fortalt med dette forrige uke.

Jeg orker knapt tanken på at jeg må opp i 7ende etg. bare for å skrive meg inn....ÆSJ! :-(

Nei, takke meg til min egen lystgass og epidural. Ikke kul om jeg skal ligge der oppe og hyle.

Uff, nei nå ble jeg lei....som du/dere sikkert skjønner så har jeg bare dårlige minner fra loftet, men det gjelder ikke alle så klart. Mange har det bra der oppe og synes sikkert det er supert! Men ikke jeg....

Det høres uansett helt absurd ut at en SKAL opp på loftet først......nei, det kan ikke stemme?

Jeg hadde en FANTASTISK fødsel på loftet i 2007! :-) Faktisk så fin at jeg valgte å føde nr to hjemme. - Og om alt er i orden kommer nr 3 hjemme også. :-) Men for all del, jeg skjønner at ikke alle har de samme opplevelsene! :-)

Anbefaler forøvrig å lese "Fødsel uden smerte" av Pierre Vellay. Den har hjulpet meg noe helt utrolig begge gangene! :-) - Og så har den ingen sløvende virkning på babyen, slik epidural og mange andre medikamenter har. ;-)

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...